Nuffnang

KEMELUT NAJIB : Antara Cebisan PAS (PAN) Atau Pentaksub Mahathir (PAM)


PAS Lawan PAN, UMNO Lawan PAM

Setiap parti politik pasti ada pasang surutnya, itu adalah perkara biasa di mana-mana baik di Malaysia mahupun di negara luar.


Malah kalau kita lihat pada ketika ini, PAS sedang berdepan dengan PAN (Parti Amanah Negara) yang disebabkan rasa kecewa daripada segelintir ahli-ahli parti itu yang marah apabila hilang kuasa.

Ekoran kalah ketika bertanding, mereka mula bertindak menongkah arus dan mengumumkan untuk keluar parti dan menubuhkan PAN.

Perkara yang sama turut menimpa UMNO, cuba bezanya ia disebabkan rasa marah seorang mantan perdana menteri yang marah apabila kehendak dan permintaan tidak dipenuhi.

Disebabkan itu, satu parti baru 'bakal' diwujudkan hasil dari perpecahan dalam UMNO iaitu PAM yang akan dikenali sebagai "Parti Ampu Mahathir'.

PAM secara dasarnya bukan merupakan parti politik,ini kerana ia lebih kepada gabungan politik yang diwujudkan oleh para penyembah Mahathir yang terlibat dalam gerakan untuk mengulingkan Najib sebagai Perdana Menteri.

Malah beberapa portal UMNO turut membayangkan akan ada beberapa ahli parlimen BN yang akan turut serta menyokong usul tidak percaya terhadap Najib sekiranya ia dibentangkan di dalam Dewan Rakyat.

Malah portal-portal tersebut turut menyebut beberapa nama yang dikatakan terlibat dalam gerakan tersebut.

Persoalannya mampukah PAM merampas kuasa dan mandat yang telah rakyat berikan kepada Najib?

Sekiranya berjaya, apakah boneka yang bakal dipilih itu akan menerima nasib yang serupa sekiranya kehendak Mahathir tidak dituruti.

Dan sekiranya gagal, apakah mereka ini masih akan bertanding mewakili UMNO/BN dalam pilihanraya umum akan datang atau diPAM dari arus politik negara?


Mahathir Makin Pening, Najib Masih PM

Dua hati yang lalu, beberapa orang pengiat media sosial melaporkan kononnya mantan perdana menteri, Tun Dr Mahathir di masukkan ke hospital kerana menghadapi masalah kompilasi jantung.

Mahathir di katakan dimasukkan ke Institut Jantung Negara bagi mendapatkan rawatan.

Susulan daripada itu, ramai yang simpati dan mendoakan kesejahteraan beliau agar segera pulih, namun setelah diselidiki, laporan tersebut ternyata palsu dan tidak benar.

Maka ada yang mula menunding jari menyalahkan penyokong Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak yang dikatakan bertanggungjawab menyebarkan berita palsu itu.

Setelah diteliti, kami mendapati isu tersebut sebenarnya disebarkan oleh penyokong Mahathir dan bukannya Najib seperti yang didakwa.

Tindakan itu bertujuan untuk menarik simpati masyarakat sekaligus menyokong gerakan Mahathir untuk menjatuhkan Najib.

Ini kerana Mahathir sedar, walaupun pelbagai cara telah dilakukan namun Najib masih terus menerajui kepimpinan negara.

Apa yang belum dilakukan Mahathir, bercakap, ceramah, menulis di dalam blog, sidang akhbar tergempar dan pelbagai lagi.

Namun nyawa politik Najib agak liat untuk dihapuskan.

Tidak seperti Pak Lah, gerakan yang dilakukan Mahathir dahulu berjaya memaksa 'Mr Clean' itu melepaskan kuasa.

Mahathir sedar sekiranya gerakan untuk menjatuhkan Najib ini gagal mencapai matlamatnya, 'anak bugis Pahang' ini akan menjadi semakin kuat.

Ia sekaligus akan menyebabkan harapan Mahathir untuk melihat Mukhriz menduduki kerusi empuk itu terkubur buat selamanya.

Hanya sekadar renungan.

Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top