Nuffnang

SEDIH : Kisah Adik Syafika (Buku Ke Belacan)





Beberapa hari lepas, viral di whatsapp dan facebook satu video seorang murid perempuan dengan selamba menjawab soalan gurunya yang bertanyakan keadaan buku tulis murid berkenaan yang dalam keadaan renyuk dan hampir terkoyak.




Guru: "Syafika, Ini Buku Ke Belacan?" Syafika: "Buku Boleh, Belacan Boleh"

Namun, di sebalik video yang dikatakan lawak ini, ada terselit kisah sedih adik Syafika yang ramai tidak tahu, klik gambar di bawah untuk baca.







Yang pentingnya, aku harap guru yamg upload video tersebut harus dikenakan tindakan tatatertib kerana dengan sengaja dilihat menjatuhkan maruah adik Syafiqah dan juga keluarganya sekali.


Maaf cakap : BODO PUNYA CIKGU!!!


Pihak kementerian Pelajaran harap dapat bertindak segera!
Share this article

5 Komen:

  1. Anak org miskin xsemestinya buku renyuk~rabak sana sini~kalau cermat besih dan teratur jugak~saya pun miskin jugak masa kecik~buku sekolah saya xder renyuk mcm nih~

    BalasPadam
  2. Seriously stupid of admin. Engkau marah cikgu tu upload video tu. Yang engkau pun pergi upload juga kat page kau kenapa bangang...

    BalasPadam
  3. Hello bro anonymous ke 2, duk skolah mana dulu? X reti baca ke? Yg admin upload tu ialah kisah sebenar disebalik video adik Syafika. Yg hang hangin sgt ni ape pasai? Meroyan ke ape? Nak jadi bangang mcm cikgu tu kena agak2 la sikit... Puik...

    BalasPadam
  4. Buku renyuk dan rabak tue kekadang maksudnya budak tue selalu bukak buku... bersih kemas pun buku tue tak guna kalo tak rajin menyelak dan mengulangkaji yang ada didalamnya...

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

Networkedblog

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top