Nuffnang

BUKAN ISLAM SOKONG BATAL KONSERT ERYKAH BADU

alt

KUALA LUMPUR, 29 Feb - Tindakan kerajaan membatalkan konsert Erykah Badu yang dijadual berlangsung pada Selasa malam di bandar raya ini, juga dialu-alukan oleh bukan Islam.
Para pemerhati berkata tindakan tegas kerajaan melalui Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan itu adalah tepat sambil berpendapat sekiranya persembahan itu diteruskan ia akan lebih menyakiti hati umat Islam di samping menggambarkan keputusan tadbir urus yang tidak baik.
Timbalan Setiausaha Agung Gabungan Persatuan-persatuan Cina Malaysia (Huazhong), Dr Chin Yew Sin berkata pembatalan itu dibuat bagi menegaskan pentingnya artis antarabangsa menghormati garis panduan yang diberi.
"Jika kerajaan menarik balik pembatalan itu, ada kemungkinan sekumpulan orang ramai membantah keputusan itu, menimbulkan kekecohan di luar dewan konsert, dan oleh kerana beliau superstar antarabangsa, imej Malaysia akan teruk tercemar," katanya kepada Bernama ketika dihubungi Rabu.


Erykah Badu, 40, yang gambarnya disiarkan dalam akhbar The Star pada Isnin menimbulkan bantahan hebat di kalangan orang Islam di negara ini. Gambar penyanyi funk, hip hop dan soul dari Dallas, Texas itu menunjukkan beberapa lukisan pada badannya termasuk tulisan 'Allah' di kiri kanan badan yang terdedah. - BERNAMA


BB : Demi keharmonian dan keamanan Negara


Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top