Nuffnang

KEBESARAN ALLAH : VIDEO BUDAK 1 TAHUN YANG MENAKJUBKAN

Sekadar Perkongsian.



Di ruangan FB pagi ini BB terlihat satu posting yang amat menarik sebagai umat Islam dari sahabat yang bernama Imbran Afham. Apa tidaknya, kuasa dan kebesaran Allah yang tidak terjangka telah berlaku di muka bumi ini yang menuntut Keimanan daripada HambaNYA.

Walaupun video ini telah diupload oleh rockbebeh (jangan nilai pada nama) pada November 2007, tapi tidak salah rasanya untuk BB berkongsi bersama pembaca budiman sekalian.


........................................................................



Allahu Akhbar!!! Walaupun dia bukan lah graduan yang ada ijazah,


Dalam umur 1 tahun dia telah pandai membaca Al-Qur'an dan dia boleh bertutur dalam 5 bahasa iaitu Perancis, Arabic dan Swahili tanpa pergi belajar....

Dan ayat pertama yang diucapkan adalah  "kalau kamu beriman kamu akan diterima oleh Allah" yang dicakap dalam bahasa Arab padahal dia bukan lah berbangsa arab.

Dia juga berkata bahwa dia akan hafiz Quran dan akan menghafal semua maksud Quran yang mana pada masa itu umurnya baru 1 tahun setengah dan dia juga sembahyang 5 waktu sehari pada waktu itu..

Budak ini dilahirkan dalam keluarga Kristian dan sejak berlaku keajaiban pada budak ini... ibu bapanya pun memasuki agama islam... begitu hebatnya kuasa Allah. Tak terjangkau oleh akal....

Sementara itu, orang-orang Islam yang telah melihat kejadian ini telah beriman dengan Allah dengan sebenar benarnya dan orang kafir yang telah melihat kejadian ini telah memasuki agama Islam..

Sekarang ini dia telah bergelar Sheikh Sharifuddin dan berumur 10 tahun dan sudah tahu semua isi Qur'an.

BB : Insaf....
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top