Nuffnang

SEMANGAT MEMBARA TIDAK BERUBAH

PASIR SALAK - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata nilai perjuangan dan semangat cintakan bangsa dan negara di kalangan anggota UMNO terutama pemimpinnya tidak harus berubah walaupun negara kini jauh lebih maju berbanding sebelum ini.





Perdana Menteri berkata dua nilai itu tidak boleh ditinggalkan, diketepikan malah ditukar ganti dengan nilai lain.

“Nilai dalam perjuangan adalah nilai di mana kita meletakkan perjuangan parti di atas segalanya,” katanya ketika berucap pada majlis Perjumpaan Mesra Perdana Menteri bersama-sama Veteran UMNO Pasir Salak di sini hari ini.

Beliau berkata dalam mengharungi cabaran semasa dan akan datang, pemimpin UMNO tidak seharusnya lupa kepada nilai sejarah termasuk mereka yang berjasa kepada parti.

Pemimpin terdahulu mempunyai semangat perjuangan nasionalisme yang amat tinggi sehingga sanggup berkorban apa sahaja demi menjaga kepentingan bangsa dan negara tanpa mengharapkan sebarang ganjaran serta kedudukan, katanya.

“Mereka yang berhempas-pulas, berkorban, perit jerih malah ada juga dengan darah dan nyawa untuk menegakkan perjuangan nasionalisme bagi menjadikan negara merdeka dan berdaulat,” katanya.

Najib berkata jika pemimpin UMNO tidak mengenal dan mempelajari sejarah,mereka boleh mengulangi kesilapan masa lalu.
“Oleh itu, mari kita kenang jasa veteran UMNO dan juga pelajari nilai-nilai perjuangan mereka,” katanya.

Beliau juga meminta semua anggota parti memberi sepenuh sokongan kepada sesiapa sahaja calon yang terpilih bagi mewakili Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umu akan datang. Semua pemimpin dan anggota komponen BN seharusnya memiliki nilai dan prinsip yang sama, katanya.

Sejurus selepas itu, Najib menikmati jamuan makan petang bersama-sama 300 veteran UMNO Bahagian Pasir Salak dengan disertai juga Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.

Majlis itu turut dihadiri Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Datuk Seri Mohd Shafie Apdal, anggota Parlimen Pasir Salak Datuk Mohd Tajuddin Abdul Rahman dan bekas Menteri Besar Perak Tan Sri Ramli Ngah Talib.

Sumber : UMNO ONLINE
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top