Nuffnang

BERI PELUANG DAN RUANG KEPADA ORANG MUDA

Dengan tempoh PRU yang semakin dekat, pemimpin-pemimpin Umno di semua peringkat diingatkan supaya tidak menyekat mana-mana golongan muda dan profesional daripada menyertai parti mahupun menjadi calon. Pemimpin-pemimpin Umno sebaliknya perlu menggalakkan penyertaan golongan ini kerana kehadiran mereka akan membawa banyak manfaat kepada parti dan negara dalam jangka masa panjang.


Tun Mahathir yang merupakan bekas perdana menteri yang juga bekas presiden Umno pernah mendakwa ada cawangan Umno yang menyekat golongan muda daripada menyertai parti itu di peringkat cawangan.

Menurut Dr Mahathir pemimpin cawangan berkenaan berbuat demikian kerana takut kemasukan golongan muda dan profesional akan menggugat kedudukan mereka dalam parti di peringkat cawangan.

Shafie Afdal yang juga pengerusi Jawatankuasa Pendaftaran dan Penambahan Anggota Umno pula berkata pemimpin Umno perlu mengubah persepsi berkenaan dan memberi keutamaan kepada kepentingan parti dan negara.





Beliau seterusnya mengingatkan pemimpin Umno supaya tidak menjadikan ancaman kedudukan dalam parti sebagai alasan bagi menyekat golongan muda dan profesional menyertai parti kerana ia akan merugikan Umno sendiri.

Menurutnya jika kepimpinan peringkat bahagian dan cawangan sentiasa bekerja keras menjalankan kerja-kerja parti, mereka tidak perlu gusar akan kehilangan jawatan kerana anggota akan terus menyokong mereka.

Umno perlu menarik lebih ramai golongan muda dan profesional dari sektor swasta malah anggota pertubuhan bukan kerajaan (NGO) untuk menjadi anggota Umno.
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top