Nuffnang

SUPERMAN BODOH : Syed Saddiq Sekolahkan Pemimpin DAP!!!


Siapa yang tidak kenal Syed Saddiq? Adakah beliau telah "u-turn" atau telah "dicerdikkan" oleh pemimpin kerajaan sehingga mengubah gaya dan pendiriannya terhadap pembangkang? Atau kenyataan terbarunya ke atas pemimpin DAP ini hanya sekadar retorik?


Keceluparan ahli DAP yang juga dikenali ‘Superman’ Hew Kuan Yau mengeluarkan kenyataan mendakwa Laut China Selatan milik China, diselar aktivis pelajar, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman.

Syed Syaddiq menggesa DAP tidak lagi menutup mata tetapi mengambil tindakan segera terhadap kenyataan Hew di laman sosial Facebooknya yang kelihatan tidak patriotik dan memperlekeh kedaulatan negara.

“Kenyataan berunsur lemah, tidak berasas dan tidak patriotik Hew boleh melemahkan hak dan kedaulatan Malaysia ke atas pulau-pulau yang sedang dipertikai (kepulauan Spratly dan lain-lain),” kata jurucakap kumpulan belia Challenger, dalam satu kenyataan hari ini.

“Kenyataan Hew boleh melemahkan usaha yang dilakukan oleh pasukan tentera yang bertungkus-lumus menjaga laut dan sempadan untuk kepentingan dan kedaulatan negara.

“Kenyataannya juga melemahkan usaha-usaha yang dibuat oleh diplomat, peguam dan pegawai yang bekerja di kementerian hal ehwal luar negara untuk mendapatkan penyelesaian terbaik demi melindungi kedaulatan negara,” katanya.

Syed, pendebat yang tiga kali dinobatkan terbaik di Asia menambah, kenyataan Hew satu bentuk kejahilan sekali gus menggelar Hew sebagai ‘Superman Bodoh’.

“Ini lebih-lebih lagi selepas Mahkamah Tetap Timbang Tara di The Hague mengeluarkan teguran undang-undang terhadap tuntutan maritim China di Laut China Selatan.

“Menurut ‘Superman’, China memiliki Laut China Selatan dan sumber asli bernilai berbilion serta kelebihan perlindungan.

“Sebagai seorang rakyat Malaysia yang amat prihatin terhadap kedaulatan negara saya sangat marah dengan kenyataan tidak berasas dan tidak patriotik dilafazkan oleh orang pernah berkata ‘screw orang melayu’, kira-kira dua bulan lalu,” rujuknya.

Oleh itu, Syed meminta Hew, Superman Bodoh itu didisiplinkan kerana tiada cara lain selain itu.

Hew juga diserang pengguna-pengguna Facebook selepas memuatnaik status melabelkan mereka yang menentang tuntutan China ke atas Laut China Selatan sebagai anti-komunis.

Ini bukan kali pertama Hew telah menarik kontroversi.

Dia pernah menjadi tajuk utama sewaktu pilihan raya negeri Sarawak selepas videonya dimuatnaik dalam talian di mana dia menggesa pengundi Cina di Batu Kitang supaya menyokong calon DAP, Abdul Aziz Isa supaya mereka boleh “skru orang Melayu” dan “skru pegawai-pegawai Melayu yang mengamalkan rasuah”.
Share this article

6 Komen:

  1. Kenapa tidak dilucutkan kewarganegaraan babi cilaka ni dan biarkan sibabi tu balik merempat di China?

    BalasPadam
  2. Kalau di China, ada rakyatnya yang berkata Laut China Selatan tu milik negara lain, beliau akan dihukum mati ditembak sebagai pengkhianat!

    Cuma di Malaysia saja puak2 cinabukit babi berani mengkhianat secara terbuka sebab hukumannya yilek!! Cinapek boleh kurang ajar dan biadap sesuka hati...bwrulang ulang kali!

    BalasPadam
  3. Kalau nak dikira Laut China Selatan itu kononnya milik China yang berdasarkan kononnya berdasarkan sejarah, maka Malaysia pun boleh buat tuntutan terhadap wilayah Thailand dari Narathiwat hingga ke wilayah Ranong dan di Selatan Tennaserim yang mengikut sejarahnya adalah milik kerajaan Kedah Tua / Langkasuka, malahan ada lagi batu bersurat yang menyatakan wilayah orang Melayu hingga ke Ranong itu.

    Tapi kerana itu adalah sejarah, tak boleh la guna sejarah yang dah beratus tahun kerana kini penguasaan politik ke atas kawasan tersebut adalah di bawah Thailand.

    Maka si Hew DAP ni kena faham la juga yang isu sejarah zaman Dinasti beraja di China adalah tidak patut digunakan untuk membolehkan China menguasai seluruh Laut China Selatan dengan menggunakan alasan sejarah. Zaman dinasti beraja di China pun dah berkubur, dah tak ada.

    Malahan kerajaan Monggol Ghengis Khan dan Kublai Khan juga pernah menguasai hampir seluruh kawasan yang kini menjadi negara China, apakah boleh Mongolia sekarang ini gunakan alasan sejarah Genghis Khan dan Kublai Khan itu untuk menjadikan wilayah-wilayah China sekarang ini yang pernah menjadi taklukan Mongolia sebagai hak milik Mongolia?

    Hew ini sangat teruk pemikirannya, tiada semangat patriotik, tiada semangat keMalaysiaan di dalam dirinya, dia tak layak untuk jadi rakyat Malaysia, manusia seperti ini adalah pengkhianat!

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Mohamad Faiz Hamzal Ismail
    Ahli PERKASA
    Parlimen Kubang Pasu
    Kedah Darul Aman

    BalasPadam
  4. Laut Cina Selatan bukan milik Cina sebab terletak jauh dari negara Cina. Ia sepatutnya milik negara2 yg berada diperairannya sahaja. Nama itu hanya kebetulan sahaja dan boleh diganti dengan nama lain jika mahu.

    BalasPadam
  5. Gantikan laut cina selatan kpd nama yg baru..

    BalasPadam
  6. Gantikan laut cina selatan kpd nama yg baru..

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top