Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

LUAHAN SAYU : Coretan Mahathir Selepas Ditarik Bantuan YKP!!!


Hmm... entahlah.... reaksi terbaru Tun Mahathir ekoran pemberhentian segala bentuk bantuan kepada Yayasan Kepimpinan Perdana (YKP) oleh kerajaan sebenarnya agak melucukan.

Bukan kita tidak mengenali Mahathir, sejarah 22 tahun pentadbirannya sebagai Perdana Menteri lagi bermacam-macam tindakan yang telah beliau lakukan semata-mata untuk menyekat sebarang pengaruh yang boleh menggugatnya semakin pemimpin nombor satu negara.

Tiba-tiba tindakan yang diambil oleh kerajaan ini dikatakannya sebagai salah guna kuasa dan rasuah. Kah...kah.... kah....

Kalau ini dikatakan rasuah, Tun lagi banyak menyalahgunakan kuasanya. Adakah Tun sudah lupa?

Berikut antara coretan Tun yang melambangkan keyakinan dan keperibadiannya yang semakin dimamah usia.

1.  Saya ucap terima kasih kepada Khairul Azwan Harun, Naib Ketua Pemuda, yang mengsyor supaya Kerajaan menghentikan segala bantuan kewangan dan harta kepada Yayasan Kepimpinan Perdana, termasuk penggajian kakitangan.

2. Memanglah menjadi hak Kerajaan mengguna kuasa yang diberi oleh rakyat dengan apa cara sekalipun. Ini saya terima. Rampaslah.

3. Yang saya sedih ialah cadangan ini datang dari pemuda yang akan mewarisi negara dan kepimpinannya di masa hadapan. Sebelum pun mendapat kuasa, kebengisan dan corruption of power sudah ditunjuk.

4. Tujuannya sama dengan rasuah. Pemberian (suapan) rasuah bertujuan mendapat sokongan, atau mengurang kritikan terhadap pemberi. Perampasan hak mempunyai tujuan yang sama. Tidak ada perbezaan antara pemberian dan perampasan – kedua-duanya adalah rasuah.

5. Negara sekarang tahu apabila Khairul Azwan dengan konco-konconya mendapat kuasa (melalui rasuah) negara akan melihat suapan dan rampasan oleh Kerajaan sebagai cara mengekalkan kuasa.

6. Ini jelas kerana hari ini pemuda dan pewaris menyokong segala perbuatan Najib yang dunia pandang jijik, yang menjatuhkan maruah negara bangsa.

7. Tidaklah salah jika diramal bahawa ini juga akan dilakukan oleh mereka yang menyusul.

8. Saya tidak akan merasa kehilangan apabila rampasan dibuat.

9. Saya biasa dan faham dengan kehidupan tanpa keistimewaan . Hanya saya sedih memikir masa depan negara tercinta ini.

10. Apakah akan jadi kepadanya setelah budaya rasuah dipandang tinggi dan dipertahan oleh yang akan berkuasa dan memerintah.

Chedet.CC

Hmmm... Tun oh Tun.... kenapa ini kesudahan yang kau cari di penghujung usiamu?
Share this article

17 Komen:

  1. Alahai...duit keluaega dan kroni BERBILLION2 naik jet ke hulu ke hilir, masih nak kikis duit Kerajaan lagi ke, mahataik oi!!!

    BalasPadam
  2. Patutnya dia mengetuai Yayasan Ingat-ingat Lupa. Terbaik untuk orang seangkatan dengan nya.

    BalasPadam
  3. Ini semua ada hikmahnya....dgn itu Mahadey ada banyak masa untuk tambah amal ibadah...ada masa nak pg umrah.bila2 jer naik jet..kalau umur dah lebih dari 90 tahun..tu bukan calang2 orang dah tu sihat kuat ke hulu ke hilir...ni semua anugerah Allah untuk Mahadey yang Allah beri agar banyak buat ibadahkan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ibadat org yg you kira kau mcmana ???
      soal ibadat shurga neraka bukan hal dan ketentuan kau
      abis najaib dan u serta the gang ????

      Padam
    2. Kau apahal...anon 1140... Tak betul ke anon 1112 tu ckp... Allah beri Mahadey umur yang panjang bila dia dah tak berjawatan apa2 maksudnya dia ada bnyak masa...masa.kesihatan tu semua anugerah yang Allah berikan untuk Tun...kalau Tun Mahadey faham...dia redha...kita bukan tak sayang Tun tapi takut jerana terlampau kejar dunia takut beliau yeralpa lebih 2 lagi dah bercampur dgn Dap...hancuss

      Padam
  4. Tindakan ini pada pendapat kebanyakan rakyat pengundi atas pagar dan sebahagian ahli Umno sebagai tindakan dayus dan pengecut. Kerajaan sepatutnya menjawab segala persoalaan yg dilontarkan oleh Tun dan sebahagian besar rakyat dengan fakta dan data, bukannya dengan menyekat Tun dan kumpulannya drp bersuara. Najib nampaknya menuju kearah pemerintahan diktator dan merasakan mereka boleh berbuat apa saja sementelah mereka menang prk baru2 ni. Harus diingat bahawa kemenangan itu adalah disebabkan ia dikawasan tradisi umno dan pengundi disogokan dengan segala macam janji manis. Tambahan pula Bn menggerakan seluruh kekuatan mereka dgn menteri2 yg memegamg kuasa di kementerian yg berkaitn dgn projek pembangunan. Ini tidak mungkin dapat mereka lakukan ketika Pru nanti. Rakyat semakin meluat dgn tindakan terhadap Tun dan bersimpati. Perlu diingat rakyat menyanjung Tun dan tidak dinafikan bahawa beliau masih mempunyai pengaruh yg besar . Jika umno tidak bertindak dan menjauh diri daripada Najib dan pemimpin yg tamak kuasa tidak mustahil umno kan hilàng kuasa dalam pru yg akan datang. Alangkah malangnya bangsa melayu dimalaysia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya ker. Pm Najib tamak kuasa...beliau baru perintah berapa tahun yang kau kata dia tamak kuasa..nak fitnah pun agak2 lah bagi saya.... Saya bangga jadi rakyat Malaysia.. Apa yng malangnya...anak saya boleh belajar kat sek kerajaan percuma pergi dapat rawatan kat hospital bayar seringgit jer...nak solat mudah..surau ada masjid ada..pokok pangkal rajin berusaha.. Cuba kau pergi Singapore....cukuplah...klau kau tak berduit jgn harap kau nak dpt rawatan kat hospital kau tgok pulak kat Indonesia klau kau tak berduit jgn harap anajbkau boleh pergi sek..mereka yang kata malangnya bangsa Melayu ni sebenarnya orang yang kufur nikmat dan tak reti nak bersyukur...

      Padam
    2. betul tu bro..najib patut jawap dgn fakta bukan auta..prk yg menang ni pun bukan rampas kerusi dari pembangkang,cuma kekalkan status quo..cuma majority je lebih dari dulu..apa pun tahniah ler

      Padam
  5. Meme nyanyukk....parok dooh doh...bui denge rampas pun keliru

    BalasPadam
  6. Memang Najib tamak kuasa.. walaupun baru beberapa tahun menjawat jawatan pm hakikatnya rakyat menolak beliau. Buat lah macam Pm Britain letak jawatan hanya kerana idea beliau untuk kekal didalam EU ditolak oleh 52% rakyat .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku x nampak yg Najib tu tamak kuasa sebab jadi PM baru 7 tahun bukannya 22 tahun. Berilah dia peluang untuk membantu rakyat yg kurang berkemampuan kerana kerajaan itu oleh rakyat, kepada rakyat dan untuk rakyat, bukannya untuk kroni.

      Padam
  7. yang tamak tu ada kroni depan belakang kiri kanan. bailout anak punya kompeni guna duit kwsp.

    BalasPadam
  8. Aku pegundi atas pagar n aku sokong tindakn najib , ini yg ahli umno n rakyat nk sebenarnya , singkirkn mereka2 yg ada agenda peribadi , tumpukn pd rakyt dan negara , good job najib

    BalasPadam
  9. tun patut buat buku baru tajuknya "Mamak Sudah lupa" haha

    BalasPadam
  10. Mngapa kte prlu sbk hl plitik,adkh kte de dpn tun,adkh kte th agnda tun utk msk dap,mngpa kte prlu bnci tun,adkh bliau mnyshkn kte,kcau nsi priuk kte...dr kte sbk hl pltk baik kte sbkkn dri dgn kluarga,sbukkn dri mslh kwngn kte,sbukkn dri hl2 brkaitn d skliling kte,hl politk xde kne mngna dgn
    kte,kte pn xth prmslhn hujng n pngkl cte...kte nk cri phla d bln mlia,bkn cri dosa smata
    mta,biarlh diorg dngn dosa,kte x prlu mnmbhnya...dnia smuanya trlps,tp x trlps d akhrt nnti

    BalasPadam
  11. Awas 5 perkara pemimpin yg x disukai rakyat. Diktator, kronisma, nipotisma, kolusi, korupsi wang, harta benda dan perempuan.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Networkedblog

MENARIK

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top