Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

CINA BABI : DAP Tidak Pernah Guris Hati Melayu - Tony Pua


Kah... kah.... kah...... baiknya DAP. Tidak pernah keluarkan ayat dan perkataan yang mengguris bangsa lain. Lawak apakah ini?

Setiausaha Publisiti DAP Tony Pua akhirnya bersuara dan menjelaskan kepada rakyat Sungai Besar mengapa papan iklan ucapan rasis Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar Datuk Jamal Yunos dan lain-lain diletakkan.

Katanya, DAP langsung tidak pernah menyebut perkataan yang mengguris perkataan kaum lain seperti yang dilakukan Jamal sebaliknya hanya mengingatkan semula.

“Kita tidak sebut Cina babi, kita hanya memperingatkan semula apa yang pernah disebut.

“Kita minta Jamal dan konco-konconya minta maaf dan tarik balik tetapi masa itu dia kata kenapa kena tarik balik, apa salah kata Cina babi sebab Cina makan babi,” katanya di Restoran Kuala Kurau, Sungai Besar, malam tadi.

Beliau berkata, pilihan raya adalah masa yang sesuai untuk memperingatkan rakyat mengenai tindakan yang dilakukan pemimpin UMNO.

“Masa pilihan raya adalah masa untuk menunjukkan pendirian parti masing- masing dan parti kita berpendirian perkataan sebegitu bersifat rasis dan perlu ditegur.

“Tapi yang dipersalahkan DAP dan AMANAH. Kecoh seluruh dunia kata kita biadab,” katanya yang berucap di depan kira-kira 500 pengundi Sungai Besar.

Sebelum ini, DAP mengakui papan iklan tersebut dipasang dan ia diturunkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Ada yang nak percaya dan terima apa yang Tony Pua katakan ini? Kah ... kah.... kah....
Share this article

3 Komen:

  1. Tony pua ni dah kahwin ke belum? Ada gerfriend tak? Bila berucap macam pondan jer. Patut lah dia ni orang pertama yang mempelawa nuor juburi joint venture dengan DAP.

    BalasPadam
  2. Kwn karib dgn rafizi smua nya mcm sotong.

    BalasPadam
  3. Yeah right.....udah2 lah Tony Puaka...who you want to kid.....DAPpigs, PANtart & pigs**t berpisah tiada...

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Networkedblog

MENARIK

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top