Nuffnang

PENYATUAN UMNO-PAS : Majlis Syura ISMA Sokong Dr. Zakir Naik


PETALING JAYA: Majlis Syura Ikatan Muslimim Malaysia (ISMA) menyokong pendapat penceramah antarabangsa, Dr Zakir Naik apabila menyatakan UMNO dan PAS perlu mewujudkan kerajaan campuran demi kebaikan negara.
Yang Dipertua Majlis Syura ISMA, Sharipuddin Ab Kadir berkata, permuafakatan itu tidak seharusnya terhad kepada UMNO dan PAS, sebaliknya ia perlu melibatkan seluruh parti Melayu dan juga bumiputera di negara ini.

“Sepatutnya bukan setakat UMNO dan PAS sahaja tetapi pemuafakatan ini perlu melibatkan seluruh parti Melayu dan Bumiputera di Malaysia.

“Musuh Islam dalam dan luar negara memang tidak suka melihat Melayu bersatu dan bersepakat terutamanya dalam perkara yang menjadi kepentingan utama agama bangsa dan negara,” katanya seperti dilapor laman portal Ismaweb.

Semalam, Dr Zakir menyatakan kerajaan campuran antara UMNO dan PAS akan memberi banyak kebaikan kepada Malaysia sebagai usaha memacu negara lebih maju serta mengukuhkan Islam.

Mengulas lanjut, Sharipuddin turut menjelaskan mereka yang tidak suka kepada permuafakatan, merupakan tergolong dalam kelompok yang tidak suka melihat Melayu Islam bersatu di Malaysia.

“Musuh Islam dalam dan luar negara memang tidak suka melihat Melayu bersatu dan bersepakat terutamanya dalam perkara yang menjadi kepentingan utama agama bangsa dan negara,” ujarnya.

Share this article

1 Komen:

  1. buang ego masing2 krn politik je pun bkn blh bw mati pun.. mana lg utama politik ke agama?

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top