Nuffnang

LANGSI? Amaran PEKIDA Buat Azwan Ali!!!!!



Pengacara yang sering kali mencetuskan kontroversi, Azwan Ali dinasihatkan supaya tidak lagi membuat kenyataan berbaur penghinaan terhadap bangsa Melayu terutamanya membabitkan peniaga-peniaga kecil apatah lagi di bulan Ramadhan. 


Ketua Penerangan Pertubuhan Kebajikan Dakwah Islamiah (PEKIDA) Shahril Abdul Aziz menyatakan kenyataan celupar sedemikian tidak sewajarnya dikeluarkan oleh Azwan. 

“Jangan mahu menghina bangsa Melayu. Kalau tak sedap, jangan beli. Kalau rasa tawar sekalipun ia akan menjadi nikmat dan itulah kelebihan orang yang berpuasa. Jangan ingat dengan glamor, jalankan ibadah umrah banyak kali pun tak guna kalau mulut busuk,” katanya.

- SUMBER




"Pernah ka dia terfikir tentang perasaan mereka-mereka yang sudah tentu orang Melayu dan beragama Islam yang hari ini sedang sibuk di pasar-pasar ramadhan mencari rezeki halal?"
Share this article

2 Komen:

  1. Ada betulnya statement tu..penjual ambil iktibar jgn fikir nak laba. .itu khianat namanya..islam tak suruh umatnya menipu dlm juslan..haram tu..jgn lihat khinzir je haram..

    BalasPadam
  2. islam x ajar kita hina makanan...x suka tingalkan...tp jgan hinakan,....

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top