Nuffnang

KERETA RASMI : Perdana Ke Honda - Siapa Bandit Dalam Kerajaan?


Sapa bole Jawab? Siapa Punya Idea Dari Perdana V6 Tukar Honda Accord Nih..???




Tindakan kerajaan mahu menggantikan kereta rasmi keluaran Proton dengan model Honda dipertikaikan anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pakatan Rakyat.

Lau Weng San (Kampung Tunku) mempersoalkan, kenapa kereta Proton Inspira kegunaan pegawai perkhidmatan gred utama yang masih baru perlu ditukar kepada Honda Accord 2.0L.


"Kedua, mengapa kerajaan menggunakan kereta Honda Accord 2.4L dan 2.0L dan bukan kereta-kereta yang lain?" soal ADUN DAP itu. 

Dalam kenyataannya hari ini, Lau membangkitkan isu kerajaan Perak pimpinan Pakatan sebelum ini yang menukar Proton Perdana Executive Toyota Camry 2.4L sebagai kereta rasmi exco.

Katanya, ketika itu pemimpin Umno mengkritiknya sebagai tidak "patriotik" walaupun alasannya ekoran kos penyelenggaraan tinggi serta kerosakan yang kerap berlaku.

"Yang pasti ialah pemimpin-pemimpin Umno telah hilang kredibiliti mereka apabila mereka sanggup "menderhaka" terhadap kereta nasional. 

"Janganlah mereka menuduh kerajaan Pakatan pada masa depan dengan tohmahan yang sama apabila mereka sendiri juga melakukan perkara yang serupa.

Ini realiti, proton perdana v6 memang ada problem, semua orang tahu, banyak orang kata v6 ada problem gear box, aku tak tau pasal aku tak pakai, tapi itulah orang kata...

Di sebabkan perdana v6 ada problem dan kos maintenance yang tinggi, maka kerajaan 9 bulan di perak, selangor dan penang berhajat untuk menukar perdana v6 ke toyota camry...

Ketika itu berdedai-dedai pemimpin umno/bn menemplak kerajaan tiga negeri itu konon nya mereka tak patriotik dan cuba me-second class kan produk tempatan...

Nah sekarang kerajaan pusat pulak nak me-second class kan produk tempatan dengan menukar kereta rasmi kerajaan dari perdana v6 ke honda accord atas apa pula alasan...???

Kalau alasan maintenance terlalu mahal, maka bernarlah apa yang dikatakan oleh pembangkang dulu...

Aku di fahamkan penukaran dari perdana v6 ke honda accord menelan kos sebanyak RM 1.440 Bilion, adakah ianya di buat secara open tander??? kalau ada mana kenyataan tawan tander/sebut harga itu...???


Share this article

2 Komen:

  1. Sebab Honda lg sedap dan selesa digunakan..itu yg sejujurnya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak salah lagi.memangpun.

      Padam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top