Nuffnang

BAHAYA!!! PAS GUNA "TAHALUF SIYASI" PERTAHANKAN HUDUD

KUALA LUMPUR 10 Dis – Pendakwah Bebas Ustaz Toharudin Yaakob percaya Pas selama-lamanya akan menggunakan konsep ‘Tahaluf Siyasi’ sebagai kaedah mempertahankan diri apabila bercakap soal Hudud.
 
 
Menurut beliau sampai bila-bila pun mereka akan menggunakan kaedah sedemikian kerana apa yang penting bagi mereka hari ini adalah untuk menumbangkan Barisan Nasional (BN) bersama sekutunya di dalam pakatan pembangkang.
 
 
“Cakaplah apa sekalipun…desaklah bagaimana pun dan cabarlah apa sekalipun mereka akan tetap menggunakan kaedah sedemikian kerana banyak kali diperhatikan itulah cara mereka mengelakkan diri.
 
 
“Sebab itulah saya boleh buat kesimpulan ‘Tahaluf Siyasi’ adalah kaedah mereka mempertahankan diri dalam usaha memastikan sokongan akar umbi tidak beralih arah dan tidak mempertikaikan segala apa jua usaha mereka bersama DAP dan PKR,” katanya kepada UMNO-Online di sini.
 
 
Beliau seterusnya menegaskan DAP dan PKR tentunya tidak sependapat dengan Pas dalam soal Hudud itu.
 
 
“Jika kedua-dua bersetuju tentulah ada di dalam Buku Jingga…Sungguh pun ini isu lama dan banyak telah diperkatakan ramai namun penjelasan sehingga ke hari ini masih lagi terus kabur dan kelam.
 
 
“Bukankah ‘tahaluf siyasi’ bersama DAP dan PKR yang diketengahkan…Percayalah pusing-pusing ikut mana sekalipun yang akan keluar ‘tahaluf siyasi’. Namun persoalah yang boleh ditimbulkan sampai bila mereka akan terus dengan sikap sedemikian,” katanya.
 
 
 
 
 
 
Wakil UMNO Kelantan, Ustaz Mohd. Afandi Yusoff pada Persidangan Agung UMNO baru-baru ini mencabar Pas agar meletakkan hudud sebagai salah satu manifesto pakatan pembangkang selian meletakkan perkara itu dalam Buku Jingga. - Media UMNO
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top