Nuffnang

ANAK ROZITA CHEK WAN MELARIKAN DIRI, BUKAN DICULIK

21 Mac – Pada hari Sabtu lalu, kecoh seketika dunia hiburan apabila anak dramatis jelita, Rozita Che Wan, Aniq Ezra dilaporkan hilang. Walaubagaimanapun Rozita mengesahkan bahawa Aniq Ezra, 14 tahun, telah ditemui di rumah rakannya di USJ Subang Jaya selepas aktiviti mencari yang turut disertai pihak polis dilakukan pada hari kejadian berdasarkan maklumat yang diperolehi daripada rakan-rakan Aniq.

"Saya panik apabila mendapat tahu dia hilang tanpa sebab. Mujurlah dia akhirnya dapat ditemui atas bantuan pihak polis dan rakan-rakannya yang memberikan maklumat lokasi dia berada," ujar Rozita dipetik dari laman mStar. Tambahnya lagi, anak keduanya itu memberitahu polis yang dia lari dari rumah kerana merajuk terhadap Rozita yang melebih-lebihkan si abang (anak sulung Rozita) berbanding dirinya.

Kehilangan Aniq telah menggemparkan Twitter sekaligus menjaditrending topicdi kalangan pengguna laman sosial tersebut selepas dia dilaporkan hilang. Malah satu hashtag#PrayForAniqEzra telah diwujudkan sebagai usaha mengesan remaja berkenaan yang kali terakhir dilihat di kawasan perumahannya di USJ 11/12.

Aniq Ezra merupakan anak kedua Rozita hasil perkahwinannya dengan Azuar Effendy Zulkaply. Seorang lagi anak Rozita, Ammar Effendi, 15, sebelum ini dilaporkan menjadi mangsa buli oleh pelajar di sekolahnya, Maktab Rendah Sains Mara (MRSM), Kuantan, Pahang.

Disebabkan insiden itu, Rozita akhirnya menukarkan kedua-dua orang anaknya ke sebuah sekolah di Subang Jaya yang terletak berhampiran dengan kediamannya demi keselamatan mereka selepas dinasihati bekas suami Rozita.

Apa kes ni? Semalam Nurul Fatihah, hari anak artis kita Rozita Chek Wan pula. Ini kes anak yang tak kenang diuntung atau ibu bapa yang terlalu sibuk atau pengaruh rakan sebaya atau impak filem antarabangsa? Berapa kali atau da....

Tapi apa yang dapat kita pelajari daripada dua kes ini?
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top