Nuffnang

KERAJAAN VACUUM : Mencari Kesalahan Hingga Kebajikan Rakyat Diabaikan?


Rakyat nampaknya tidak boleh bergantung kepada Pakatan Harapan, yang tak ubah seperti KERAJAAN "VACUMM CLEANER" kerana hanya berminat "membersihkan silap" kerajaan dahulu tapi gagal memperkenalkan pakej-pakej meringankan beban hidup rakyat.

Sementara rakyat dibebani dengan kos sara hidup tinggi,HARGA PETROL YANG GAGAL DITURUNKAN dan potongan elaun, regim PH terus memperkudakan polis dan SPRM bagi mencungkil salah kerajaan dahulu kerana KONONNYA "MEREKA LEBIH SUCI DAN BERSIH".

Setelah lebih dua bulan memerintah, MEREKA GAGALmengumumkan dasar luar seperti amalan mana-mana kerajaan baru di dunia, dan juga menggariskan dasar rangsangan ekonomi yang ingin diperkenalkan untuk meningkatkan taraf hidup rakyat serta menarik pelaburan asing.

Adalah tidak keterlaluan jika dikatakan sudah wujud keadaan tidak selesa di kalangan rakyat terhadap PH, kerana tumpuan yang berlebihan diberikan kepada kes 1MDB dan GLC.

Boleh dikatakan semua anggota Kabinet memberikan tumpuan kepada usaha 'pembersihan' ke atas pentadbiran terdahulu, sedangkan rakyat mengharapkan sesuatu pengumuman yang dapat meringankan beban hidup mereka.

Di dalam memperkatakan 1MDB, peguam negara Switzerland, Michael Lauber, yang menemui rakan sejawatnya Tommy Thomas baru-baru ini, menegaskan bahawa siasatannya hanya ke atas enam pegawai kanan 1MDB, dan Datuk Seri Najib Razak tidak terbabit pun.

Tetapi Tun Dr Mahathir Mohamad, Lim Guan Eng dan rakan-rakan mereka percaya bahawa Najib adalah dalang utama di dalam kes ini, lantas mengheretnya ke mahkamah tanpa bukti sah.

UMNO percaya ia SUDAH DIRANCANG, bertujuan memesongkan fikiran rakyat terhadap kegagalannya menunaikan janji manifestonya.

Dengan merampas pasport dan membekukan akaun Najib, ahli keluarganya dan mereka yang hanya disyaki, mereka mengenakan IKAT JAMIN SEJUTA RINGGIT DENGAN HARAPAN BEKAS PERDANA MENTERI ITU GAGAL MELUNASKANNYA DAN DIPENJARAKAN.

Ini adalah perbuatan keterlaluan dan tidak berperikemanusiaan. Ini POLITIK DENDAM KESUMAT. Kerajaan BN pimpinan Najib berjaya mengotakan 99.4 peratus akujanji dalam Manifesto PRU-13, SEDANGKAN PH TERUS MENCARI PELBAGAI ALASAN UNTUK MENGABURI MATA RAKYAT.

Satu lagi taktiknya yang memakan diri dan menjadikannya 'flip-flop' ialah mengubah keputusan membatalkan beberapa projek besar yang sudah dimeterai oleh BN.

Sebagai contoh, Projek Keretapi Laju (HSR) di antara Kuala Lumpur dan Singapura yang sudah dibatalkan bulan lalu, 'dibolehkan' oleh Guan Eng jika kosnya dapat dikurangkan.

Begitu juga dengan projek LRT3 di bawah Prasarana, ECRL dan beberapa projek lain. Yang peliknya Projek LRT3 diluluskan semula selepas mengurangkan kosnya. Kenapa tidak dikaji dahulu sebelum membuat keputusan membatalkannya? Ini adalah POLITIK GELOJOH KUASA.

Paling MENUNJUKKAN KEDUNGUAN MEREKA ialah menggunakan alasan 'kos tinggi' dan 'jika kos dapat dikurangkan' sebagai alasan utama, tanpa menerangkan angka sebenar bagi projek terbabit.

Pendekatan mereka tidak lebih SEPERTI BUDAK SEKOLAH RENDAH. Mereka sebenarnya akur dengan kepentingan projek berkenaan tetapi keberatan meneruskannya kerana ia adalah projek BN. Malu untuk mengakui projek BN itu bagus dan masih dalam kepompong pembangkang seperti dahulu.

Kerajaan yang ada sekarang juga kelihatan seperti pasar ikan, di mana ia dijadikan medan tawar-menawar dengan negara China, Singapura dan lain-lain. Ini boleh menjejaskan reputasi Malaysia sebagai sebuah negara berdaulat.

Mereka BERASA MEGAH DAPAT 'MENUNDUKKAN' PDRM, SPRM DAN PEJABAT PEGUAM NEGARA, tanpa mengendahkan sangat perkara lebih penting untuk rakyat.

Sebagaimana Anwar Ibrahim diperlakukan pada 1988, begitu jugalah Najib akan dipastikan bersalah dan dihumban ke penjara. Inilah sebenarnya keutamaan PAKATAN HARAPAN MELAKSANAKAN POLITIK BALAS DENDAM.

Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top