Nuffnang

VIDEO : Suspek Bunuh Jong-Nam Bersukaria Main Snuker Di Kedutaan?


Seorang lelaki mirip pekerja syarikat penerbangan Korea Utara, Air Koryo yang dikehendaki polis dalam kes pembunuhan Kim Jong Nam, dirakamkan bermain snuker di dalam Kedutaan Korea Utara di Kuala Lumpur.

Oriental Daily memetik laporan khas yang disiarkan rangkaisan televisyen All-Nippon News Network (ANN News) kendalian TV Asahi, pada Selasa, mendedahkan rakaman sepanjang 1 minit yang menunjukkan lelaki mirip Kim Uk Il, 37, itu sedang berjalan di dalam bilik snuker yang terletak di tingkat 2 kedutaan itu di Jalan Batai, Bukit Damansara.

Menerusi rakaman itu, lelaki berkenaan sedang bermain snuker dalam keadaan tenang dan gembira, seakan-akan tidak bimbang sendiri disenaraikan suspek dalam kes pembunuhan Jong Nam.

Bukan itu sahaja, turut kelihatan dalam rakaman itu ialah seorang lelaki yang sedang memegang kiu dengan bahagian sisi badan dan mukanya mirip seorang lagi suspek yang diumumkan polis sedang bersembunyi di Kedutaan Korea Utara, Ri Ji U, 30, atau dikenali sebagai James.

Pada 13 Mac lalu, Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar dilaporkan berkata, Uk Il dan Setiausaha Kedua Kedutaan Korea Utara di Kuala Lumpur, Hyon Kwang Song, 44; dipercayai sedang berlindung di kedutaan itu.

“Polis harus menghormati Konvensyen Vienna, di mana perkarangan kedutaan yang dilindungi kekebalan diplomatik tidak boleh diceroboh,” kata Khalid.

Oriental Daily melaporkan sumber pernah memberitahu Uk Il berulang kali keluar masuk Malaysia dan dia disyaki bertanggungjawab mengkaji lokasi dan cara melarikan diri.

Sumber itu berkata, Uk Il menggunakan kemudahan sebagai pekerja syarikat penerbangan untuk mengkaji keadaan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 2 (klia2) dan pernah muncul bersama 4 suspek lain yang dipercayai sudah kembali ke Korea Utara dalam rakaman CCTV lapangan terbang.

Menurut sumber itu, Uk Il, Ji U dan Kwang Song bersembunyi di Kedutaan Korea Utara di Kuala Lumpur selepas menyerang Jong Nam dan bercadang melarikan diri kemudian.

Bagaimanapun, belum sempat berbuat demikian, polis berjaya mengesan mereka terbabit dalam kes berkenaan, jadi mereka bertiga terpaksa berlindung di kedutaan terbabit.

Abang sebapa kepada diktator Korea Utara, Kim Jong Un, itu didakwa dibunuh 2 wanita asing yang menyapu mukanya dengan agen saraf VX, ketika berada di klia2 untuk menunggu pesawat ke Macau.

Dua wanita warga asing – Siti Aisyah, 25, dari Indonesia dan Doan Thi Huong, 29, dari Vietnam didakwa di Mahkamah Majistret Sepang pada 1 Mac lalu atas pertuduhan membunuh Jong Nam.

Satu-satunya suspek Korea Utara, Ri Jong Chol yang direman pada 18 Februari lalu, dibebaskan kerana kekurangan bukti dan diusir dari Malaysia pada 3 Mac lalu.

Tujuh lagi warga Korea Utara dikehendaki polis Malaysia berhubung kes itu, dengan 4 daripada mereka dikatakan sudah kembali ke Pyongyang, manakala 2 lagi bersembunyi di Kedutaan Korea Utara di Kuala Lumpur. (SUMBER)

Share this article

2 Komen:

  1. Artikel BANGANG betul!

    Pernahkan KOREA UTARA menyerang, menjajah, membunuh (termasuk MENGEBOM sampai BERKECAI, termask. anak2/wanita/org. tua spt. di Iraq, Syria, Libya dan Palestin), merogol, merompak dlm. GENOSID yg. TAK habis2 ke atas DUNIA KETIGA & di abad ini ke atas DUNIA ISLAM keseluruhannya; yg. KESEMUAnya amat KAYA minyak/gas - spt si rejim2 ZIONIS IS-rael/NATO-Barat tu (termasuk MENUBUHkan TERORIS Kanibal/Necrophilia IS/ISIS/ISIL; di mana IS/ISIS/ISIL diTUBUHkan oleh MOSSAD/CIA spt. diDEDAHkan oleh Snowden, bekas perisik CIA/NSA) - utk. MATLAMAT akhir si IS-rael/NA*O ni, iatu utk. MENAKLUK seluruh LIMA Lautan utama Dunia, termasuk LAUTAN HINDI/LAUTAN PASIFIK yg. masih belum diTEROKAI berBILLION minyak-gas LAUT DALAM depa serta juga menakluk SELAT MELAKA/SELAT BAB el MANDEB/SELAT HORMUZ; di samping mengHANCURkan MEKAH/MADINAH/MASJID AL-AQSA dan Islam/umatnya yg. amat ANTI-ZIONIS/IS-rael ?!! Maka, terCAPAI akhirnya, SATU K‘jaan Dunia ZIONIS/SATU Dunia Baru ZIONIS (ZIONIST New World Order - ZNWO) depa!!

    Patutnya, berKERJASAMAlah dgn. KOREA UTARA dgn. DIPLOMATIK, dlm. SIASATAN pembunuhan tersebut; kerana Korea Utara ada HAK; sbb diTUDUH pelbagai FITNAH sekrg; kerana Korea Utara spt. PAKISTAN & IRAN - amat diBENCI si puak PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEROGOL/PEMBUNUH Zionis IS-rael/NATO ni sbb. PAKISTAN/KOREA UTARA/IRAN ada SENJATA NUKLEAR (sbb. tu Pakistan makin asyik diSERANG Teroris Kanibal IS) kerana IS-rael/Barat mahu pastikan hanya depa memiliki SENJATA NUKLEAR dlm ZNWO depa!!

    Tok Landak.

    BalasPadam
  2. Tgk. isu psl.KOREA UTARA ni; si mamat2 KITOL-si PENJILAT2 JUBOQ BABI si spesis TERORIS PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL BerSHIT-DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP/madeyBANGSAT anak BERANAK JAMBAN - yg. disyaki SABOTAJ penyiasatan sampai mengHURU-HARAkan NEGARA ISLAM kita ni - dgn. SEWENANGnya MELAYAN Korea Utara mcm. SAMPAH sedgkan belum diBUKTIkan berSALAH pun! JANGAN ingat kami RAKYAT bangang -mcm-LEMBU diCUCUK HIDUNG; puak PENJILAT ZIONIS JUBOQ BABI OI!

    Si KITOL2 –KULI2 Is-rael/NATO, bukan main BISING tak tentu arah psl. bahan kimia tu kononnya "Bioweapon" tetapi yg. HERAN tu, kedua wanita yg. pegang kain bahan kimia tu TAK pula berTOPENG dan berSARUNG TANGAN masa tu; bahkan hanya BASUH TANGAN lepas tu! Kalau betul BIOWEAPON; kedua pompuan tu pun dah MATI! Kenapa juga BALAI POLIS, POLIS2 & AMBULANS/HOSPITAL/PEKERJA2 HOSPITAL yg. berHUBUNG dgn. MANGSA waktu tu & yg. TANGKAP pompuan2 ni , TAK juga diPERIKSA utk. bahan kimia ni?!! Dan sesiapa yg. PEGANG Tuala ‘Bioweapon’ tu; apa jadi kat depa & mana TUALA tu (yg. ASAL waktu KEJADIAN)?!!

    Betul2 LAWAK ZIONIS HARAM JADAH!

    Tok Landak.



    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top