Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

SEMAKIN BERANI : Najib Bidas Tun Mahathir Lagi!!!


Bukan lagi masa untuk bertahan. Sekarang serangan perlu diperhebatkan. "Do or Die". Dato Seri Najib Razak sekali lagi menyerang Tun Dr Mahathir Mohamad yang hanya memfokuskan pembangunan Proton Holdings Berhad sehingga mengabaikan sistem pengangkutan awam negara.

“Pemimpin terdahulu yang berkuasa selama 22 tahun tidak pernah menumpukan perhatian terhadap pengangkutan awam. Fokusnya ke atas kereta, khususnya kereta Proton.

“Tak salah pun, tetapi setiap negara di seluruh dunia memerlukan sistem pengangkutan awam yang cekap dan boleh dipercayai,” kata Najib pada Simposium Tahunan Pengangkutan Awam Darat 2016, hari ini.

Ini bukan kali pertama Najib mengkritik bekas perdana menteri itu dengan mendakwanya mengabaikan kepentingan pengangkutan awam.

Jun lalu, Najib menyindir Dr Mahathir gagal menyediakan pengangkutan awam mapan sepanjang 22 tahun menjadi perdana menteri sehingga menyebabkan wujud kelompongan, kurang pelaburan, sistem tidak bersepadu dan dimiliki terlalu ramai pihak.

Najib berkata, pengabaian itu menyebabkan sistem pengangkutan awam tidak mampu memenuhi permintaan bandar membangun dan kesesakan lalu lintas.

Sementara itu, Najib berkata, Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) ditubuhkan selepas Ketua Pegawai Eksekutif Unit Pengurusan Prestasi dan Pelaksanaan (Pemandu), Datuk Seri Idris Jala dan dirinya menjalankan kajian berhubung kebimbangan dan keperluan rakyat mengenai pengangkutan awam.

“Kami tanya orang ramai kebimbangan utama mereka mengenai pengangkutan awam, selepas itu SPAD ditubuhkan. Kami perlu sebuah badan kawal selia,” katanya.

- SUMBER
Share this article

12 Komen:

  1. HAHAHA>>>>>terkucil aku..

    BalasPadam
  2. #berani2hide....ha..ha..terkucil jugak...

    BalasPadam
  3. Yer...sesekali atuk tua perlu diberi kesedaran.... Bukan apa yang dibuat tu semuanya elok....

    BalasPadam
  4. Atok tua tu mana nk sedar diri dh bila berpelok dgn anjing2 Pakatan Haram. Terutama dgn Lim Kit Sial.
    22 tahun dia fikir sampai pecah otak mcm mana nk gunakan 'alasan2' rakyat untuk halalkan pengkayaan kroni dan anak pinaknya.

    dia buat litar SRC dia kasi anak dia jd boss selama 13 tahun. Makan kenyang berktrunan.

    kroni2 dlm Proton yg menyebabkan Protok TENAT.. bkn sebab Proton tak mampu..tp disebabkan virus perosak yg dicucuk Mahadey dlm pembekalan vendor Proton..yg 'diwajibkan' melibatkan kroni2 penyangaknya!

    Akhirnya dia tipu kita pasla Proton. org yg nk pulihkan Proton dituduh nk jual Proton pd org asing. tp dia si tua kutuk itu yg menyebabkan nasib Proton akn terpaksa dijual!

    BalasPadam
  5. pengangkutan awam pulak..agaknya bila Madey tiba2 pikri nk buat?

    ya semasa Malaysia nk jd tuan rumah Sukan Komanwealth 1998. 3 tahun sebelum itu kalut di mamak tua ini lengkapkan KL dgn bas Intrakota dan STAR/PUTRA/ MONOREL terutama di kawasan2 venue Komanwealth Bukti Jalil dsbnya.. itu pun sbb nk tunjuk pd dunia dan puji dia pandai perintah.

    Lepas tamat sukan komanwealth.. mamak tua ni tak peduli lagi dh pasal tu semua.. lantak lah rakyak. Sbb itu KTM Komuter terkandas teruk..delay berjam2 pun pernah.

    tp rakyat yg bodoh akan telah bulat2 ckp si tua kutuk ini.. dia lah bapak penipu terhebat 22 tahun!

    BalasPadam
  6. laaa...orang yg sama komen ke ni..sian nya...

    BalasPadam
  7. sianya org yg cuak tgk org lain posting byk xsokong mahazalim..tergugat kot..
    hahaha..

    BalasPadam
  8. sekurang kurang nya apa yang dia buat kita nampak,macam jambatan pulau pinang,manafaat nya sekarang,ni abis bebilion apa yang nampak,cerita buruk yang kita dengar.

    BalasPadam
  9. Mahathir ni semakin tua semakin bodoh dan pelupa. Dia kata selama 22 thn dia jadi PM tdk ada org minta dia letak jawatan.....jadi yg org ramai turun ke jalan2raya berdemo REFORMASI tu utk apa?

    BalasPadam
  10. Mahathir ni semakin tua semakin bodoh dan pelupa. Dia kata selama 22 thn dia jadi PM tdk ada org minta dia letak jawatan.....jadi yg org ramai turun ke jalan2raya berdemo REFORMASI tu utk apa?

    BalasPadam
  11. Dia guna ISA sebagai senjata ampuh untuk dia kekal Kebal. Bila Najib lebur senjata itu maka dialah orang yang paling gumbira.

    Namun Najib bukanlah seperti dia yang mengharapkan tangkal azimat untuk kebal. Najib mempunyai kekuatan yang merupakan sokongan padu dan kesetiaan walaupun serangan datang bertubi-tubi.

    Tak perlu nak tabur dedak bergantang2 Allah swt akan membantu pemimpin yang sabar.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Networkedblog

MENARIK

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top