Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

SKANDAL : Kenapa Muhyiddin "Bacul" Dan Berdiam Diri?


Ramai yang pelik dan hairan dengan tindakan Tan Sri Muhyiddin Yassin yang sehingga kini 'melarikan diri' dengan isu skandal dengan isteri kepada bekas timbalan pendakwa raya Stanley Clement Augustin.
Sejak dikaitkan dengan Nika Gee Siew Ye, Muhyiddin masih enggan memberikan sebarang respon dan memilih untuk menutup mulut dengan isu tersebut.

Paling menarik, beliau turut enggan memberikan seberang komen apabila diminta mengulas mengenai perkara itu.

Malah NGO Jaringan Melayu Malaysia (JMM) pernah menganjurkan forum 'Program Nothing to Hide 2.0' untuk memberi peluang kepada Muhyiddin membersihkan nama baiknya.

Walaupun pada mulanya bersetuju untuk hadir, namun di saat akhir Muhyiddin menarik diri tanpa memberikan sebarang alasan.

Sedangkan forum tersebut sepatutnya menjadi platform terbaik kepada Muhyiddin untuk menjelaskan akuan bersumpah (SD) yang dibuat oleh oleh Stanley.

Melalui SD tersebut, Stanley mendakwa isterinya mempunyai hubungan sulit dengan Muhyiddin dan merasa amat kecewa dengan tindakan tidak bermaruah yang dilakukan oleh seorang bekas timbalan perdana menteri.

Stanley turut mendakwa isterinya itu sering mengadakan pertemuan sulit dengan Muhyiddin di luar negara dan menerima pelbagai faedah termasuk dari aspek kewangan. 

Persoalannya mengapa sehingga hari ini Muhyiddin enggan memberikan sebarang komen terhadap tuduhan tersebut?
Share this article

15 Komen:

  1. Salam. Kenapa Muhyiddin perlu komen. Buang masa saja.Keadaan ini akan menyelamatkan Belia Bangkit dpd dosa dan kemurkaan Allah swt. Ingat:=
    FITNAH”, yaitu menyiarkan sesuatu berita tanpa dasar kebenaran, dengan tujuan untuk mencemarkan nama baik seseorang, dan bagi pemfitnah tersebut pula mudah untuknya mencapai segala cita-citanya. Perbuatan yang tercela seperti ini dilarang oleh Allah S.W.T. dan orang yang membuat fitnah itu akan ditimpa azab yang amat pedih.

    Allah S.W.T. berfirman yang maksudnya: “Sesungguhnya orang-orang yang mendatangkan fitnah kepada orang-orang mukmin laki-laki dan perempuan, kemudian mereka tidak bertaubat, maka bagi mereka azab jahannam dan bagi mereka azab (neraka) yang sangat pedih”. (Q.S. al-Buruj: 10)

    Allah S.W.T. berfirman yang maksudnya: “Wahai orang yang beriman! Jauhilah dari kebanyakan sangkaan, karena sesungguhnya sebahgian daripada sangkaan itu adalah dosa, dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang, dan janganlah kamu mengumpat setengah yang lain. Adakah seseorang kamu suka memakan daging saudaranya yang sudah mati? Sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu patuhilah larangan tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha penerima taubat dan Maha penyayang.” (Q.S. al-Hujurat: 12)


    BalasPadam
  2. Salam. Kenapa Muhyiddin perlu komen. Buang masa saja.Keadaan ini akan menyelamatkan Belia Bangkit dpd dosa dan kemurkaan Allah swt. Ingat:=
    FITNAH”, yaitu menyiarkan sesuatu berita tanpa dasar kebenaran, dengan tujuan untuk mencemarkan nama baik seseorang, dan bagi pemfitnah tersebut pula mudah untuknya mencapai segala cita-citanya. Perbuatan yang tercela seperti ini dilarang oleh Allah S.W.T. dan orang yang membuat fitnah itu akan ditimpa azab yang amat pedih.

    Allah S.W.T. berfirman yang maksudnya: “Sesungguhnya orang-orang yang mendatangkan fitnah kepada orang-orang mukmin laki-laki dan perempuan, kemudian mereka tidak bertaubat, maka bagi mereka azab jahannam dan bagi mereka azab (neraka) yang sangat pedih”. (Q.S. al-Buruj: 10)

    Allah S.W.T. berfirman yang maksudnya: “Wahai orang yang beriman! Jauhilah dari kebanyakan sangkaan, karena sesungguhnya sebahgian daripada sangkaan itu adalah dosa, dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang, dan janganlah kamu mengumpat setengah yang lain. Adakah seseorang kamu suka memakan daging saudaranya yang sudah mati? Sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu patuhilah larangan tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha penerima taubat dan Maha penyayang.” (Q.S. al-Hujurat: 12)


    BalasPadam
  3. Kenapa Muhyiddin perlu komen. Buang masa saja. Lagi pun tanpa membuat komen Muhyiddin telah selamatkan Belia Bangkit dpd keurkasn Allah swt. INGAT:=
    FITNAH”, yaitu menyiarkan sesuatu berita tanpa dasar kebenaran, dengan tujuan untuk mencemarkan nama baik seseorang, dan bagi pemfitnah tersebut pula mudah untuknya mencapai segala cita-citanya. Perbuatan yang tercela seperti ini dilarang oleh Allah S.W.T. dan orang yang membuat fitnah itu akan ditimpa azab yang amat pedih.

    Allah S.W.T. berfirman yang maksudnya: “Sesungguhnya orang-orang yang mendatangkan fitnah kepada orang-orang mukmin laki-laki dan perempuan, kemudian mereka tidak bertaubat, maka bagi mereka azab jahannam dan bagi mereka azab (neraka) yang sangat pedih”. (Q.S. al-Buruj: 10)

    Allah S.W.T. berfirman yang maksudnya: “Wahai orang yang beriman! Jauhilah dari kebanyakan sangkaan, karena sesungguhnya sebahgian daripada sangkaan itu adalah dosa, dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang, dan janganlah kamu mengumpat setengah yang lain. Adakah seseorang kamu suka memakan daging saudaranya yang sudah mati? Sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu patuhilah larangan tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha penerima taubat dan Maha penyayang.” (Q.S. al-Hujurat: 12)

    BalasPadam
  4. Kenapa Muhyiddin perlu komen. Buang masa saja. Lagi pun tanpa membuat komen Muhyiddin telah selamatkan Belia Bangkit dpd keurkasn Allah swt. INGAT:=
    FITNAH”, yaitu menyiarkan sesuatu berita tanpa dasar kebenaran, dengan tujuan untuk mencemarkan nama baik seseorang, dan bagi pemfitnah tersebut pula mudah untuknya mencapai segala cita-citanya. Perbuatan yang tercela seperti ini dilarang oleh Allah S.W.T. dan orang yang membuat fitnah itu akan ditimpa azab yang amat pedih.

    Allah S.W.T. berfirman yang maksudnya: “Sesungguhnya orang-orang yang mendatangkan fitnah kepada orang-orang mukmin laki-laki dan perempuan, kemudian mereka tidak bertaubat, maka bagi mereka azab jahannam dan bagi mereka azab (neraka) yang sangat pedih”. (Q.S. al-Buruj: 10)

    Allah S.W.T. berfirman yang maksudnya: “Wahai orang yang beriman! Jauhilah dari kebanyakan sangkaan, karena sesungguhnya sebahgian daripada sangkaan itu adalah dosa, dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang, dan janganlah kamu mengumpat setengah yang lain. Adakah seseorang kamu suka memakan daging saudaranya yang sudah mati? Sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu patuhilah larangan tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha penerima taubat dan Maha penyayang.” (Q.S. al-Hujurat: 12)

    BalasPadam
  5. ala kasimmmmm .... ala kasimmmm
    satu komen udah ler
    hang yg tak ada apa2 pun banyak kali komen .. TSMY sekali pun tak pernah

    BalasPadam
  6. Setengah orang suka apom Ahmoi China. .bila tekan kuat sampai ke pangkal amoi tu kata " oh ..aiya aiya" dengan manjanya ..itu yang ada tak tertahan tu..

    BalasPadam
  7. Admin....berapa bayaran buat blog fitnah camni?bagi anak ngan bini makan duit ni x?

    BalasPadam
  8. Bodohnya Kassim Selamat. Mak dia suruh pi sekolah dia pi main sexsepom. Yang buat SD tu bukan orang lain. Laki SiBetina tu sendiri. Jika buat fitnah bukan orang lain laki dia juga.

    Kenapa Kassim Si Kaki Lumba Kuda dengan bini dia Sabariah dok merapu kata orang lain yang buat fitnah. Jika nak ampu Yiddin pun janganlah tunjuk kepada dunia konco2 Yiddin ni di kalangan orang2 bangang.

    Hang jangan dok menjaja Ayat2 Quran hanya nak sembunyi kebenaran. Biar dibicara dahulu kemudian dunia akan tahu kebenaran di pihak siapa.

    Sekali lagi perigatan untuk Si Kassim yang buat tuduhan itu bukan orang lain suami Si Betina itu sendiri.

    BalasPadam
  9. Alah Kassim....kau ni buta ruoanya Kassim vucuk mata kau dgn garfu ke....atau mata hati kau memang dah dibutakan Allah..dalam kes Nika Gee bukan sesapa yang buat Akuan Bersumpah tetapi Stanley laki si Nika Gee...kau..Kassim tak berada di tempat dia....cuba bayangkan betapa geram dan.marahnya laki si Nika Gee tu sampai Muhyiddin arahkan Nika Gee tutup mulut lakinya janji beri duit juta juta...tu...banyak nya duit Muhyiddin ni kan...dia keturunan Bangsawan ke...tapi Stanley tolakkan.. Kenapa agaknya...ingat bukan semua boleh dibeli dgn duit antaranya maruah siri sebagai seorang suami.mungkin Stanley ni orang kuat agama Kristian kot...

    BalasPadam
  10. Di dalam Islam baik si suami dan isteri masing2 ada hak..begitu juga di kalangan orang kafir yg mana dalam hubungan rumah tangga di suami punya hak dan isteri punya hak...Dalam kes ini si suami ( china) bukanlah suami dayus kerana si isteri yang chantek gebu ( china ) kena paku lengkung lengkang santak ke dinding oleh lelaki (Melayu) pula tu..sedih beb. Sedih..bini sendiri offer Kat orang lain beb. .Hu Hu hu

    BalasPadam
  11. Bukan laki dia offer lah bang tapi bini dia Nika Gee rambang mata dgn duit dan kemewahan dan benda tu ditawarkan oleh Muhyiddin yang ada kuasa dan wang...kalau suka bini orang dah tu kafir pulak tu satu jer boleh saya katakan.Iman tidak boleh diwarisi...walau Muhyiddin ni anak tok guru tapi harta dan kuasa telah butakan hatinya....halal haram dah tak boleh dibezakan

    BalasPadam
  12. Apa pon kalau benar lelaki Melayu tu dah tikam Ahmoi tu dia elok pulang ke pangkal jalan. Yg sudah tu sudah lah... .memang si keris kontot tu kadang2 suka melilau tak ketahuan..

    BalasPadam
  13. kes anwar ngan muhyiddin ni lebih kurang sama jer...
    tebiat ni sudah diketahui PM lama dah .. perasan tak sebelum dipecat PM kurang bergaul dgn TPM ni... baik Tun M atau pun Najib
    pompuan punya pasal... habis pelingkup hidup

    BalasPadam
  14. la patut la dr dulu aku tgk si din ni mcm muka pantat..

    BalasPadam
  15. standard think thank umno, pabila ingin menjahanamkan pemimpin yang bukan dari kalangan mereka, seks..perempuan menjadi modal bagi mereka

    nak pulak, macai macai belaan blog ni...bahasa pun dah tahu dah rosak perangai

    syabas, cukup bulan mintak habuan

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Networkedblog

MENARIK

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top