Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

BIADAP : Pelawak Singapura Terus Dikecam Hina Perdana Menteri


PERMOHONAN maaf yang dibuat oleh Fakkah Fuzz ekoran jenaka beliau yang menghina Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dilihat tidak ikhlas dan berbaur bongkak dan sombong.
Sikap beliau yang tidak sensitif terhadap negara jiran dengan tidak ragu-ragu menghina pemimpin nombor satu negara kita serta cuba “membela diri” seolah-olah tidak melakukan sebarang kesalahan mencerminkan sikap bongkak dan sombong tersebut. Beliau tanpa teragak-agak memanggil pemimpin negara kita yang bertungkus lumus menjaga kebajikan dan kesejahteraan rakyat Malaysia sebagai pencuri.

Dalam menghadapi kemelut politik negara yang didalangi DAP dan sekutu mereka, kita dapat melihat bahawa PM telah bertindak dengan cukup bijak dan istiqamah yang tinggi. Banyak pengorbanan yang dilakukan oleh Datuk Seri Najib Tun Razak.

Oleh itu, jenaka jahat tanpa rasa bersalah Fakkah Fuzz tidak mungkin akan dapat kita maafkan dengan begitu mudah melainkan beliau benar-benar insaf dan ikhlas mengakui kesilapan beliau.

Kenyataan Fakkah Fuzz seolah-olah menghalalkan semua perkara atas nama lawak jenaka. Beliau dilihat begitu berbangga dengan lawak jenaka yang menjatuhkan maruah pemimpin nombor satu negara kita. Tahukah Fakkah bahawa banyak ketawa itu kawan syaitan.

Kegagalan Fakkah Fuzz menghormati negara jiran menunjukkan keangkuhan dan kesombongan mereka. Oleh itu, rakyat Malaysia sekali lagi mendesak kerajaan kita agar menghalang pelawak bongkak ini daripada masuk ke negara kita.

Sementera itu, Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan Kuala Lum0ur turut mengeluarkan kenyataan media yang mengecam tindakan pelawak tersebut.

KENYATAAN MEDIA

3 JULAI 2016

FAKKAH FUZZ CERMIN MUKA TERLEBIH DAHULU

1. Kebiadapan pelawak Fakkah Fuzz yang membuat perbandingan panggilan pencuri di Singapura dan Malaysia dengan gelaran Perdana Menteri amat mendukacitakan kerana ia tidak sepatutnya berlaku memandangkan kedua-dua negara berjiran ini memiliki hubungan yang akrab semenjak puluhan tahun lamanya.

2. Sebagai pelawak, tentunya ada pelbagai cara dan idea lain untuk membuatkan orang tertawa. Tapi menjadikan pemimpin negara jiran sebagai bahan sindiran, itu adalah tindakan tidak bijak dan matang.

3. Sebagai anak Malaysia, Pergerakan Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan (PPUWP) amat terkesan dengan sindiran tak berakal ini dan kami menggesa supaya pihak Kementerian Dalam Negeri (KDN) mengambil ketetapan mengharamkan Fakkah Fuzz memasuki Malaysia. Negara kita tak sedikit rugi pun sekiranya orang sebegini tidak berada di Malaysia.

4. Nasihat PPUWP kepada Fakkah Fuzz, lihat dahulu masalah serta kekusutan bangsa sendiri di negara sendiri sebelum menghina pemimpin negara kami yang banyak jasanya kepada pelbagai kaum dan bangsa di sini malahan di negara-negara Asia yang lain.

MOHD RAZLAN BIN MUHAMMAD RAFII

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan
Share this article

15 Komen:

  1. In Malaysia we call it nepotism when father and son runs the country.

    In Singapore, it's called meritocracy!

    BalasPadam
  2. FAKKAH FUZZ or FUCKED FACE?

    BalasPadam
  3. Dah tu, Melayu jenis baruah cinapek singapork. Mesti berani kutuk Melayu lain...dengan Tuan2 cinapek dī singapork dan Malaysia, ingat si baruah kacukan pariah ni berani bersuara?

    Tunggu silap haribulan je.....

    BalasPadam
  4. Woi Fuck Face, in Malaysia, we have a thief called Chief Minister of Penang.

    BalasPadam
  5. Wei, Fuck Face...Singapore's PM really has big balls....his name is Ho Ching!

    BalasPadam
  6. Why was Ah Meng the orangutan made a mascot of singapore? Because it looks exactly like lee kuan yew.

    BalasPadam
  7. Ada siapa tanya perasaan kebanyakan orang Melayu Malaysia tentang Perdana Menteri mereka yang sepatutnya menjaga kepentingan rakyat tetapi melesapkan wang rakyat berbillion ringgit. Adakah ini satu kebanggaan bagi Pemuda UMNO? Jelas melakukan korupsi terbesar didunia tapi ahli UMNO menyokong beliau. Yang memalukan Najib bukanya pelawak Singapura tetapi perbuatan Najib sendiri. dan penyokongnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau dah agak diri tu bijak..minta ganti jadi PM..Bolih??

      Padam
    2. Mmg nk mintak ganti pn...da lame da mintak carik yg cerdik sket tp smpai skng Kat msia blom ade yg cerdik...

      Padam
  8. Duduk singapore macam abdi..nak tunjuk pandai..ingat lah melayu singapura awak tu umpama kuli batak aje

    BalasPadam
  9. dah cukup
    yg mengata cermin diri
    dan yg kena kata CARI Penyebab kenapa ianya 'dijadikan alasan utk bahan jenaka'

    apapun ini pasti tdk baik

    BalasPadam
  10. Kalau berani kutuk la guan eng. Mau mengamuk Pm spore

    BalasPadam
  11. Kat Singapura tu ada dedak jugak ker, pelawak?

    BalasPadam
  12. ban him from entering or performing in malaysia

    BalasPadam
  13. Kat Malaysia kita tak minum air kumbahan. Hanya warga singapore shj yg minum di singapura.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Networkedblog

MENARIK

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top