Nuffnang

BETUL KE BOHONG? Pendedahan Pramugari Air Asia Mengenai KLIA!!!




Mula-mula kita melihat Air Asia ini sebagai suatu KEBANGGAAN kepada rakyat khususnya negara di atas "kejayaan' demi "kejayaan" yang dicapai oleh syarikat penerbangan yang dikendalikan oleh rakyat Malaysia ini. 

Namun saban hari kini kita "disajikan" di media dengan pelbagai "karenah" dan tindakan Air Asia yang memalukan dan keterlaluan. Dan lebih menyedihkan cuba "mengarahkan" kerajaan untuk tunduk kepada tuntutan mereka berkenaan operasi di KLIA2.

Februari lalu, seorang pramugari bagi penerbangan Air Asia, Malissa Mansor telah membuat kenyataan tebuka di laman Facebook mengenai punca sebenar mengapa penerbangan Air Asia dan MAS sering tergendala.

Pendedahan itu dibuat kerana pihak penerbangan sering dikecam dan dikritik orang ramai hanya kerana masalah penangguhan penerbangan yang sering berlaku di KLIA.




- SUMBER

Entah betul atau tidak, tapi macam tak logik akal je kenyataan dari Malissa Mansor ni. 

Share this article

4 Komen:

  1. Biarlah mereka buat apa pun sebab ia perkara yang berlaku dibelakang...Yang post gambar dan statement tu memang bodoh....

    BalasPadam
  2. tak lojik langsung... KLIA bukan sesak macam Heathrow... AirAsia ajer bangang cari pasal... Hutang MAHB pun tak bayar... business nak free ajer...

    BalasPadam
  3. Salam,
    Tipu dan tidak benar..memang akan ada queue untuk landing, tapi tue bukan dari pihak airport atau pasal runaway..itu adalah arahan dari pihak DCA lebih tepat lg arahan dari ATC Approach untuk keselamatan dan SOP penerbangan berdasarkan priority dan flight calculation. Diorg yg susunkan setiap plane yg nak landing. Harap dapat mencerahkan fitnah ini.
    Thanks.

    BalasPadam
  4. mmg betul nak2 lagi air asia cos at the same time banyak departure yg sama timing during peak hrs for instance pagi n tgh hari. mcm jammed nak pegi kerja n lunch time jugak cos tat time yg banyak flights..imagine pkl 6 pagi tu ada lebih kurang 4 departure yg sama timing and selang 5 ke 10 mins ada 4 lagi departure yg sama so dlm 30 mins tu mayb akan ada dlm 20 or more departure flights. so kalau dah dari pagi delay of cos akan affected flight yg berangkai selanjutnya sbg cnth nya pagi g penang ptg g hong kong so kalau penang tu dah delay hong kong automatically akan jd delay sbb transit time only 25 mins.. passengers keluar kapal je terhegeh2 ambik masa 10 mins takkan tang tu jugak passenger nak naik balik kapal mesti kene kemas dahulu for preparation.pastu naik kapal je dh 10 mins.. kadang delay pun sbb tunggu penumpang yg tak bertimbang rasa yg lambat masok kapal. tepuk dada tanya selera ok

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top