Nuffnang

SEBAB ULTRAMAN DIHARAMKAN!!! Orang Islam Perlu Tahu!!!


Mula-mula terkejut dan nak tergelak juga selepas terbaca tajuk sebuah portal online yang menyatakan bahawa siri pahlawan super komik "ULTRAMAN" diharamkan oleh KDN. Apa, dah takde kerja lain ker pegawai-pegawai di KDN tu sampai komik "kegilaan" penulis ini pun kena "Banned?"

Belek punya belek, google punya google akhirnya TERJAWAB la persoalan yang bermain di fikiran. 




Kalau dilihat kepada semua terbitan dan posting di blog atau portal pro pembangkang, tindakan oleh KDN ini ternyata menjadi bahan jenaka dan mainan mereka... Dan kalau sesiapa sekali pun yang tidak menyiasat atau menyemak terlebih dahulu kenapa tindakan ini diambil oleh KDN, pasti momokan ini akan terus disambut dan dipersendakan.

Turut sama hentam KDN ialah Datuk Saifuddin Abdullah yang terkenal sebagai seorang wakil Pakatan Rakyat dalam UMNO.

Sangat pelik bin ajaib apabila media pembangkang sangat berminat mempertahankan buku ultraman ini.

Kenapa penting sangat buku ultraman kepada puak pembangkang?

Kenapa mereka seolah-olah menjadi gila dan mabuk apabila buku itu diharamkan.

Rupa-rupanya, usaha puak syaitan yang ingin menyesatkan anak-anak orang Islam telah dihalang. Sila baca sebahagian daripada kandungan buku Ultraman tersebut.





Namun, semua ini terjawab dengan PENCERAHAN di bawah ini.




Astaghfirullah al azim.....

Huh!!! Sampai ke tahap ini umat dan agama ISLAM dipersenda dan dipermainkan!!!! MELAMPAU SUNGGUH!!!

Kepada umat ISLAM, berhati-hatilah dan jangan mengetawakan tindakan yang diambil ini tanpa mengetahui pucuk pangkal asas tindakan oleh pihak KDN. Takut-takut tergelincir iman kita.

BB menyokong penuh tindakan yang diambil oleh KDN ini. Malah, sepatutnya disiasat siapa penulis, penterjemah dan penerbit siri komik ini dan diambil tindakan yang sewajarnya.

Takkan menulis dengan tanpa NIAT kan?

Siri Ultraman Ni Tak Salah, yang salah 3 kategori manusia yang disebutkan di atas tadi.

Lu pikir la sendiri....

Sementara itu, Kementerian Dalam Negeri (KDN) berkata, pengharaman komik 'Ultraman The Ultra Power' adalah berikutan kandungannya yang merujuk watak Ultraman King sebagai Allah.

Menurut kenyataan KDN, kandungan seperti itu dikhuatiri boleh merosakkan akidah anak-anak umat Islam dengan menyamakan Allah dengan Ultraman.

"Perintah larangan terhadap bahan penerbitan itu disebabkan watak Ultraman menjadi idola kepada kanak-kanak yang boleh mengelirukan pemikiran kanak-kanak terhadap sifat Allah, yang disamakan dengan Ultraman King.

"Kalimah Allah juga adalah kalimah suci bagi umat Islam dan merupakan kalimah sensitif serta boleh mencetuskan provokasi bagi penganutnya, sekiranya disalah guna pihak yang tidak bertanggungjawab,” katanya.

Kenyataan itu juga menyebut jika tidak dibendung, perkara berkenaan boleh memudaratkan ketenteraman awam dan menggemparkan fikiran orang ramai.
Share this article

20 Komen:

  1. Saya dah surf.. byk blog2.. dan semuanya menjaja alasan ini dgn sekeping gambar ni saja... yg ada parkataan Allah... ingatkan ada berpuluh2 keping atau berpuluh2 muka surat...

    Pada saya kalau sekadar s3keping ni saja.. tak perlu diharamkan... memadai KDN arahkan penerbit tarik balik penerbit@n itu dan perbetulkan kesalahan... itu sedah memadai dan lebih bijaksana...

    Tindakan mengharamkan ... menggambarka .. diselubungi oleh nafsu amarah... mcm kes meruntuhkan surau yg diguna bukan Islam untuk meditasi... jgn marahkan nyamuk.. kelambu dibakar...

    BalasPadam
    Balasan
    1. x kisah la sekeping ke berpuluh keping. isu nya adalah untuk mempertahankan kesucian agama islam. well..well..sikit-sikit lama2 jd bukit. cegah sebelum parah

      Padam
  2. Jangan mudah percayakan google translation. Itu je nasihat saya.

    BalasPadam
  3. Alahai...makan gaji buta ek TRANSLATOR? GUGEL TRANSLET je..pastu dapat gaji bulan2???? Kesian ULTRAMAN jadik mangsa... keh... keh... keh....!!!

    BalasPadam
  4. Ultraman King (ウルトラマンキング, Urutoraman Kingu?) is the most powerful Ultra in the Showa Universe and is from the Land of Light . He is the oldest Ultra, ancient even before every other known Ultra. He was born in the Land of Light, and is the second oldest Ultraman on the entire multiverse. In the 2009 film Mega Monster Battle: Ultra Galaxy Legend The Movie, he is considered to be, and respected as, the "God" or Elder of all Ultra heroes. Despite the name, he is not the king of the Land of Light. He is supposedly all powerful and undefeatable, but lives on his own on the Planet King. From his own planet called King, he observes the evolution of the Ultra Brothers. He has a beard and crown. Possessing almighty power, Ultraman King is the most powerful of all the Ultraman race. He is said to have similar origins as Ultraman Noa. Despite being called Ultraman King, he confirmed to Ultraman Hikari he has many names, and that Ultraman King is not his real name, but he merely adopted it for his love to the human race.

    Source : http://ultra.wikia.com/wiki/Ultraman_King

    So pada pendapat saya , Terjemahan di atas adalah salah satu daripada terjemahan yang dihasilkan di MALAYSIA sendiri oleh orang-orang Bertanggungjawab. Dan bagi sesetengah orang-orang melaya ni, bila diterjemah diorang ingat diorang sahaja yang punya bahasa tu. lain kali tak payah terjemah la apa2 yang korang rasa akan mengundang pendapat korang jadi sonsang. biarkan dalam bahasa yang tetap.

    BalasPadam
  5. Tu sbb google translation..bangang punya..KDN haramkan bkn sbb google translate ni pn..

    BalasPadam
  6. bodoh page ni.. sandarkan kepada gambar tu je? try translate.. jadi Allah ke Tuhan?

    BalasPadam
  7. Hahaha.. Stupidity everywhere.. Typical malay minded...

    BalasPadam
  8. dah terpangpang tulis "god", bukan allah..ada ke nama allah dalam bahasa omputih....just think k..dont juge a book from a cover....n pada sapa yg translate buku tu, tolong la jadi insan yg lebih berpengetahuan luas...nonsense.....if allah had a english name just prove it...dont play2 with allah n islam....amar makruf nahi mungkar...assalam

    BalasPadam
  9. hahahhahaa aku rasa banyak cerita omputih lagi teruk dari ni. asal tak ban cerita omputih tuuuu. apa kena dengan malaysia ni. sapa yg corak sampai jadi teruk mcm ni hmm sedihnye

    BalasPadam
  10. Orang yang tulis article ni sama bodoh. Delete je article ni nanti takut budak2 terjebak pulak dengan kebodohan kau. Sounds familiar? lol. Aku nasihat kau bungkus blog kau ni pergi belajar jauh2 bagi cerdik sket pastu baru berhujah. Bikin malu!

    BalasPadam
  11. oh kena review dulu ya baru kau post comment aku ni? Aku tau nak bawak article kau sekali dengan kebodohan kau tu. SOCIAL MEDIA biatch!

    BalasPadam
  12. Saya tidak faham kenapa orang Malaysia tidak boleh sokong kerjaan sendiri.
    Bagi saya keputusan kali ini oleh KDN bernas. Ultraman pun ada akal kegunaan "Allah" kesalahan.

    Kes ini korang salah faham. Let me explain.

    "Ultraman" character, story, logo dan translation semuanya exclusively hak cipta syarikat Tsuburaya Jepun.
    Adakah buku yang diharamkan aka approval dari Tsuburaya? Tidak.
    Buka http://m-78.jp/news/n-2401/ , guna "Google Translate" dan baca.

    "Ultraman Palsu" yang buat hal "Allah".

    Memang KDN cakap betul "Bukan character Ultraman. Edisi itu yang diharamkan".
    Cuma saya regret KDN tidak jelaskan tindakan atas penerbit haram bawa AKTA HAK CIPTA.

    So, mari kita hapuskan "Ultraman Palsu". Jangan salah guna Ultraman!!

    BalasPadam
  13. salam muslim..
    ketepikn fahaman politik, kalau ada antara kite yg anggap KDN funny, bodoh, xmatang… at least dyorg ade usaha utk tauhidkn Allah.. klu korg xsokong sbb xsuka gov, trpulang.. xsume keje KDN tu org BN.. ntah2 org PR lg rmai.. rasional.. klu pn xsuka org laen nk tauhidkn Allah, jgn tnpa sedar kite mnsyirikkan Allah..
    #copypaste

    BalasPadam
  14. bodoh nyer tuh dah siap print kot mudah nyer ambik remeh hal ine ish ish ish

    BalasPadam
  15. tampa nama ine kapir kot zzzz

    BalasPadam
  16. Kesian.... Kerana komik jer.. Kerana google jer.. Malaysia nak haramkan.. Apa yang berlaku negara malaysia.. Is this malaysia who make 1st "WAR" with the worldwide? Before the war is coming, better avoid.. Its only for anime, not for educate for the others or what.

    BalasPadam
  17. haizzzz...... school high2..stupid never ends...

    BalasPadam
  18. masalahnya . GOOGLE TRANSLATE.... Majalah mangga HALAL . hahaha

    BalasPadam
  19. "God" tu macam "Dewa" & "Goddess" = Dewi

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top