Nuffnang

QPR : MARK HUGHES CALON PANAS SEBAGAI PENGURUS BARU MENGGANTIKAN NEIL WARNOCK



QPR telah memecat Neil Warnock disebabkan taktik "gung-ho" yang diterapkannya dalam pasukan setakat ini gagal meletakkan Rangers dalam kedudukan yang selamat selain keupayaan beliau untuk menarik pemain-pemain terbaik menyertai Rangers dalam musim perpindahan Januari ini.

Bekas pengurus Wales, Manchester City dan Blackburn Rovers itu secara rasmi belum dihubungi oleh QPR tetapi dijangka akan mengadakan perbincangan dengan kelab barat London itu tidak lama lagi selepas penasihat beliau, Kia Joorabchian tiba kembali dari Brazil pada hari Isnin.

Dengan pemilik QPR, pengerusinya Tony Fernandes dipercayai telah kembali ke Malaysia selepas menghabiskan masa pada hujung minggu di London, satu mesyuarat dengan Hughes - individu yang membawa Fulham ke pencapaian tertinggi EPL kedua mereka dalam sejarah kelab itu sebelum tiba-tiba berhenti - dijangka dijadualkan pada Selasa.

Ketua Eksekutif QPR, Philip Beard berkata pada Ahad bahawa kelab "perancangan (pelantikan) akan dibuat dengan secepat mungkin", dan ia difahami bahawa pelantikan akan dibuat oleh kelab sebelum akhir minggu ini.
Hughes, tanpa sebarang jawatan ketika ini, memiliki keupayaan yang terbukti dan berpengalaman dalam EPL utnuk mengendalikan pemain dengan nama-nama besar menjadikan beliau calon yang paling sesuai dari pandangan ahli lembaga pengarah, yang menyimpulkan bahawa enam kekalahan dan dua seri dalam Liga Perdana Inggeris akan membawa kelab kembali ke saingan Championship.
Hughes telah menyatakan minat bahawa beliau berkemungkinan menerima tawaran kelab yang ketika ini mempunyai kestabilan pemilikan dan dana untuk berbelanja di pasaran perpindahan.

Fernandes semalam mempertahankan tindakan kelab di Twitter, menjelaskan kepada penyokong yang marah dengan pemecatan pengurus yang membawa kelab ke EPL hanya lapan bulan lalu bahawa "dalam 47 tahun hidup, saya tidak pernah terpaksa membuat satu keputusan yang sukar" tetapi board "perlu memikirkan masa depan kelab ini".

Selain Hughes, Zianfranco Zola yang telah dipecat West Ham pada May 2010 juga antara calon yang disebut-sebut untuk mengemudi Rangers seterusnya.

Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top