Nuffnang

PENGHINAAN DAN MEMALUKAN!!! Sekolah Pondok Diserbu Tatkala Pusat Maksiat Bertebaran!


Apa sudah jadi dengan Malaysia?

“Kenapa tidak digempur pusat maksiat, pusat hiburan, pusat judi, pendatang asing? Kenapa pondok mengaji agama, anak yatim digempur.”

Demikian antara keluhan dan kecaman netizen media sosial berikutan tindakan beberapa agensi pihak berkuasa yang menyerbu dan melakukan pemeriksaan di Pondok Kadir Al-Jaafar, Gua Tempurung, Gopeng, malam kelmarin.

Tular di media sosial mengenai serbuan oleh kira-kira 100 anggota penguat kuasa Pejabat Daerah dan Tanah Kampar; Jabatan Imigresen; Jabatan Agama Islam Negeri Perak (JAIP); Jabatan Kebajikan Masyarakat; Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK) dan polis.

Tindakan itu dikatakan dilakukan ketika pelajar sedang mengikuti kuliah agama. Pelajar turut diarah menjalani pemeriksaan air kencing bagi mengesan dadah, selain kad pengenalan dan butiran peribadi mereka diambil.

Difahamkan, pemeriksaan itu turut dilakukan kerana pondok berkenaan didirikan di atas tanah pihak lain.

Terkejut dengan tindakan itu, Menteri Besar, Ahmad Faizal Azumu mengarahkan pihak terbabit menyerahkan laporan lengkap.

“Saya telah mengarahkan pihak berkuasa yang terlibat dalam serbuan itu menyerahkan laporan lengkap kerana saya perlu tahu apa yang berlaku.

“Saya difahamkan ketika serbuan, pelajar yang sedang mengikuti kuliah agama diperiksa dan diminta untuk menjalankan ujian air kencing. Ini sesuatu yang pelik dan melampau,” katanya kepada pemberita, semalam.

Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top