Nuffnang

TN50 : KJ Perlu Beri Laluan Untuk TMJ?


Wah..... makin kelakar la pulak isu membabitkan KJ dan juga TMJ ni. Apa yang menarik, pemimpin pembangkang pun turut sama menyelitkan diri.

Lim Kit Siang hari ini mencadangkan Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin supaya memberi laluan kepada Tunku Makhota Johor (TMJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim untuk menerajui Transformasi Nasional 2050 (TN50), pelan 30 tahun kerajaan untuk pembangunan negara.

Ahli Parlimen Gelang Patah itu membuat seruan itu susulan surat terbuka putera mahkota Johor itu Sabtu lalu, yang meluahkan rasa dukacita dengan imej Malaysia yang tercalar dengan salah laku dan pemimpin rasuah, di samping mengkritik pelantikan seorang ahli politik tidak berpengalaman dalam sukan pada Sukan SEA akan datang.

“Ia telah menjadi tempat di mana ahli-ahli politik mahu menjadi selebriti dan ahli sukan. Di mana seseorang yang tidak boleh menunggang kuda atau bermain polo boleh dipilih untuk mewakili negara. Di mana individu yang tidak menjalani latihan ketenteraan yang sebenar boleh menjadi seorang jeneral,” tulis TMJ dalam kenyataan pedas yang dimuat naik di Facebook rasmi Johor Southern Tigers.

Walaupun tidak menamakan sesiapa, Khairy, yang aktif dalam Askar Wataniah, baru-baru ini dilantik mewakili skuad polo negara untuk Sukan SEA di Kuala Lumpur.

TMJ antara lain menyatakan rasa sedih dengan ahli politik yang dibela walaupun terpalit rasuah, kemiskinan yang semakin merebak di kalangan rakyat, di samping penghakisan nilai dan budaya tradisi tempatan “kononnya ingin menjadi seperti orang Arab”.

“Sebuah negara di mana ramai individu ingin menjadi ahli politik untuk kepentingan peribadi mereka dan tidak lagi percaya kepada tugas untuk berkhidmat kepada rakyat dan institusi kita. Di mana Penafian dan kejahilan telah menjadi panduan hidup. Di mana penipu memperoleh lebih banyak kuasa. Di mana Kebenaran sering diabaikan dan pembohongan diiktiraf sebagai pengakuan,” tulis TMJ.

Lim berkata langkah pertama “menyelamatkan Malaysia” boleh diambil Khairy dengan menjemput TMJ memimpin TN50 “untuk memulihkan kehebatan dan visi Malaysia sebagai sebuah negara kelas dunia”.

“Malah, Kabinet perlu memanggil mesyuarat khas untuk memberi perhatian kepada luahan Tunku Makhota Johor,” kata Lim pada ceramah DAP di Seremban malam tadi.

Mei lalu, TMJ mempersoalkan Khairy kerana gagal sebagai menteri sukan tidak menghadiri perlawanan akhir Piala FA antara Kedah dan Pahang, sebaliknya sibuk dengan urusan program Askar Wataniah, pasukan di mana ketua Pemuda Umno itu diberi pangkat “brigadier-jeneral” 2 tahun lalu.

“Pada saya, sekiranya program Askar Wataniah lebih menjadi keutamaan, adalah lebih baik beliau menjadi askar Wataniah daripada menjadi menteri belia dan sukan,” kata TMJ selepas ketidakhadiran Khairy di Stadium Shah Alam. - SUMBER
Share this article

7 Komen:

  1. Si spesis KANIBAL JUBOQ ANJING KURAP kit SIAL si spesis PENJAJAH PARASIT/LANUN DAPjuboq BABI ni - bukan main asyik dok BENCI akan KESULTANAN ISLAM/MELAYU; sekrg. nak BODEK pula?!! JIJIK betul!

    Yg. paling kuat PERTAHANkan KESULTANAN ISLAM/MELAYU - siapa?! Ya, parti UMNO yg. amat diBENCI puaka2 ELIT Islam/Melayu LIBERAL tak sedaq diri ni!!

    Lihat MO PENJAJAH/PARASIT/LANUN/PERASUAH DAPjuboq BABI utk. mengHAPUSkan KESULTANAN ISLAM/MELAYU yg. diDEDAHkan oleh bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali bin Abdul Rahman, ketika berceramah di Putrajaya pada 3 Julai 2012 - tentang MO Setan Zionis ‘Malaysian Malaysia’-si TERORIS DAPjuboq BABI ni; di https://aidcnews.wordpress.com/2017/03/17/modus-operandi-malaysian-malaysia-didedahkan-bekas-aktivis-dap/ :

    Modus Operandi ‘Malaysian Malaysia’ Didedahkan Bekas Aktivis DAP

    AIDCNews

    March 17, 2017

    ...Lim Kit Siang biasa kata dalam mesyuarat, Raja-raja yang ada di Malaysia ini adalah dari keturunan lanun, perompak dan penjudi. …Tuan-tuan masih ingat tak apa yang berlaku pada 11 April (2012) yang lalu, semasa pertabalan Yang Maha Mulia Duli Yang Dipertuan Agong. Tengok, bagaimanakah mereka menghina dan mencaci Raja.

    Kerana apa? Mereka yakin kalau dapat tawan Putrajaya, itulah pertabalan terakhir Agong di bumi Malaysia ni. Lepas ini tak ada dah. Kita akan lantik Presiden. Kita akan turunkan sembilan Raja. Kita akan lantik satu Presiden......(teruskan membaca)

    (Tok Labu)

    Nota: yg. HERANnya, mana zah*d/KD*GAGAL tu; awat TAK tangkap si kit SIAL JUBOQ ANJING ni?

    Dan kalau berita ni TAK benaq, kenapa Razali TAK diSAMAN oleh spesis TERORIS PENJAJAH Zionis DAPjuboq BABI-si KAFIR HARBI PARASIT/LANUN/PEROMPAK/PERASUAH/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL-si puaka RASIS/PORNO/HOMO-si KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD ni?!! Dan kita boleh agak kenapa zah*dKITOL-geng AnwaqHOMO/KD*GAGAL tu enggan MENYIASAT bawah Akta TERORISMA!

    BalasPadam
  2. Sebelum mana2 si ELIT MULUT PUAKA Islam/Melayu LIBERAL KITOL punya mengHINA pemimpin dr. BANGSA Orang Asal/Indigenous Islam/Melayu terCINTA kami, YAB PM DS Mohd. Najib Tun Abd. Razak & YAB DS Hishamuddin Tun Hussein kami, NEGARA ISLAM kami ni, serta ATM terCINTA kami - baik hang BELAJAQ SEJARAH dulu oi!

    Si MULUT2 PUAKA Islam/Melayu LIBERAL ni nampaknya sengaja nak HAPUSkan SEJARAH amat TRAGIS, bagaimana Empayar MELAYU MELAKA yg. amat GEMILANG, jatuh kat PENJAJAH Portugis akibat PENGKHIANATAN KITOL2 Islam/Melayu! SEJARAH pengkhianatan KITOL2 ni mesti diAJAQ di SEKOLAH2; terutamanya kat semau "Internatio*al School" yg. banyak meLAHIRkan puak ELIT LIBERAL Islam/Melayu TAK SEDAQ DIRI!

    Maka kemungkinan besaq TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang berzaman BUMIPUTERA kita ni bakal kembali menjadi spt. sejarah durjana Empayar MELAYU Melaka kami ni - jatuh ke tangan puak PENJAJAH Barat/ZIONIS melalui KULI2 depa dr puakPARASIT/LANUN/PEROMPAK/PERASUAH/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL BerSHIT-DAPJjuboq BABI/PKRhomo ANJING KURAP/madey anak BERANAK JAMBAN - akibat KEANGKUHAN, KETAMAKAN dan KERAKUSAN puak PENGKHIANAT KITOL Islam/Melayu ala-sejarah Melaka ni - lihat di http://besiwaja.blogspot.com/2012/11/si-kitul.html :

    Si Kitul

    Posted by Cikgu Zakaria, November 22, 2012

    ….Sultan Mahmud Syah pula merupakan sultan terakhir negeri Melaka sebelum ia jatuh ke tangah Portugis pada tahun 1511. Sultan Mahmud merupakan seorang raja yang suka berfoya-foya, kaki betina dan suka mengganggu isteri orang. Antara isteri orang ternama yang pernah diganggu oleh Sultan Mahmud Syah sehingga membawa kepada penceraian termasuklah isteri kepada Tun Biajid iaitu menantu kepada Orang Kaya Laksamana Hang Tuah. Sultan Mahmud Syah juga merupakan seorang yang kuat berdendam…..

    ....Akhirnya berlakulah peristiwa yang paling tragis dalam sejarah Melaka bilamana Bendahara Seri Maharaja, saudara lelakinya Seri Nara Diraja, Tun Hassan Temenggung (anak Bendahara Seri Maharaja) dan Tun Ali suami kepada Tun Fatimah dihukum bunuh tanpa usul periksa lagi. Peristiwa ini bukan sahaja merupakan sejarah hitam dalam sejarah Melaka, bahkan ia turut memberi kesan kepada survival kesultanan Melaka itu sendiri.

    Walaupun Sultan Mahmud kemudiannya telah sedar akan kesalahannya, tetapi ia sudah terlalu lewat. Inilah yang dikatakan oleh orang tua-tua, menyesal dahulu pendapatan, menyesal kemudian tiada berguna.

    Budaya fitnah, amalan rasuah serta gemar berfoya-foya dengan wanita merupakan antara hobi para pembesar Melaka di akhir zaman kesultanannya. Dek kerana melihat harta yang bertimbun dan gharib, kewarasan akal dan pertimbangan terus hilang. Dek kerana kecantikan seorang wanita, rajanya berdendam tanpa mengira siapa lagi. Dek kerana ingin memuaskan nafsu amarah, fitnah-memfitnah sudah menjadi budaya yang dihalalkan......

    (Tok Labu)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kami RAKYAT biasa, TIDAK sekali akan MELUPAkan SEJARAH TANAH MELAYU pusaka nenek moyang berzaman BUMIPUTERA kita ni iaitu, tentang PAHLAWAN Melayu gemilang; HANG JEBAT kita, yang sanggup menderhaka kepada Sultan Melaka kerana baginya:

      Raja adil Raja disembah,

      Raja zalim Raja disanggah.

      (Tok Labu)

      Padam
  3. APA KEJADAHnya ni; main POLO pun nak dijadikan SYARAT utk. jadi PEMIMPIN?!! Kat BARAT poun; TAK pernah dengaq bahan LAWAK amat BANGANG mcm. ni! Inilah jenis puak ELIT LIBERAL Islam/Melayu yg. punya BONGKAK!

    Tok Labu.

    BalasPadam
  4. semua putaq belit nk menggalakkan perpecahan...sapa2 pon buleh join jd ahli sekan..menteri ka..raja kaa..pak hang kaa..

    BalasPadam
  5. Mungkin cermin diperlukan dlm perkara ini...cermin diri

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top