Nuffnang

VIDEO TERLAMPAU UST AZHAR IDRUS : BERTAUBATLAH!!!



Semua pihak menuding jari ke arah Barisan Nasional khususnya UMNO dengan penyebaran video ini, namun sebenarnya pihak yang merakam dan menyebarkannya adalah dari pihak mereka sendiri. Apa pun penulis sendiri mengutuk dengan sekeras-kerasnya kepada perakam dan penyebar video ini yang telah meletakkan maruah manusia lain ke tahap yang amat hina.

Dunia akhir zaman semakin banyak fitnah tersebar. Kecoh di media sosial apabila tersebarnya satu video yang dikatakan video lucah Ustaz Azhar Idrus, namun video tersebut telah dinafikan oleh pembantu ulama tersebut. Sebagai rekod, sebelum ini terdapat juga ulama difitnah sebegini iaitu Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Tidak pernah terfikir sehingga ke tahap ini golongan ini sanggup menfitnah dan entah apa tujuan mereka. Pembantu UAI memohon semua orang supaya tidak mempercayai perkara tersebut kerana terdapat pihak tertentu yang cuba menjatuhkan bukan sahaja UAI tetapi juga golongan ulama lain di negara ini.

Tak kira siapa, mendedahkan aib orang lain amat ditegah dalam Islam apatah lagi sekiranya perkara yang didedahkan itu tidak benar atau dikategorikan fitnah. Sesungguhnya Fitnah itu lebih dahsyat bahaya dan kesannya daripada menbunuh!!

Menerusi Harian Metro, berikut adalah kenyataan dari Zulkifli mengenai perkara ini :

"Bukan... jangan percaya.. itu adalah usaha terancang pihak tertentu untuk menjatuhkan bukan saja UAI tetapi juga golongan ulama di negara ini.

“Kebelakangan ini seperti sudah wujud trend untuk menjatuhkan golongan ustaz dan ulama ini.

"Ini kerana pihak yang berkenaan seperti tidak senang duduk apabila melihat masyarakat Islam di Malaysia sekarang semakin suka dan rajin ke majlis ilmu hingga program ceramah agama dan dakwah sudah menjadi fenomena sekarang.

"Justeru, pihak tertentu sengaja merancang usaha kotor ini untuk menjatuhkan ulama dan memesongkan akidah umat Islam di negara ini.

"Ia termasuklah program 'I Want To Touch A Dog' di ibu kota baru-baru ini.

“Mereka akan buat apa saja untuk merosakkan umat Islam," katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Menurut Zulkifli juga, UAI tidak langsung terjejas dengan penyebaran video itu dan masih lagi akan meneruskan program ceramahnya seperti biasa.

Harapan penulis, Pihak SKMM perlu mengambil tindakan segera berkaitan isu ini, kerana selain dari mencemarkan nama ikon itu sendiri, tindakan tersebut juga bakal membawa satu stigma dipandangan masyarakat terhadap pendakwah dan ahli agama di Malayasia. Tindakan penyebaran foto dan video yang tidak bermoral sebegitu adalah suatu kesalahan dibawah Seksyen 211 dan 233, Akta Komunikasi dan Multimedia 1998, dan jika didapati bersalah, denda yang dikenakan tidak melebihi RM50,000.00 dan satu tahun penjara atau kedua-duanya sekali.

Rakyat Malaysia dinasihatkan agar menapis segala berita dan maklumat yang diterima dari rangkaian Whatsapp, Wechat, Telegram, Facebook, Twitter dan lain-lain. Ini kerana masa kini, terlalu banyak bahan dan media yang tidak berakhlak dibebaskan keseluruh rangkaian dengan tujuan mendapatkan perhatian, memfitnah, memburukkan kerajaan, dan menghasut.
Share this article

10 Komen:

  1. Kalaulah usaha ini bermaksud menarik sokongan ahli Pas terhadap perhimpunan sokong Anwar pada 28 dan 29 Oktober ini, rasanya masih tak berjaya.
    Ahli Pas tentu ingat bagaimana Setiausaha Agung parti itu pun pernah dikantoikan oleh puak PKR bagi mengikat kaki dan tangannya supaya tunduk dan akur dgn kehendak Nuar dan DAP.

    BalasPadam
  2. Bertaubatlah wahai UAI

    BalasPadam
  3. Dah kantoi taknak ngaku. Kau ingat senang nak edit video ke. Aku tak nampak cacatnya video tu. Kau gunakan ugama untuk meraih kemewahan. Cakap tak serupa bikin. Munafik

    BalasPadam
  4. Tanpa nama ....kau pasti ke itu UAI ? Kita kena muhasabah diri dan bukannya mengeji .....org mcm awak ni la yg senang di cucuk idung ....orang kata A awak pon kata A ....orang kata B awak pon ikot B .....mashaa allah ...manusia akhir zaman .....suka dengar fitnah ....

    BalasPadam
  5. Ustaz kuat seks. Bini semua lawa2. Pastu balun puas2. Siap buat video menutoh lagi. Puikkk.

    BalasPadam
  6. UAI sendiri mengaku video ni koleksi peribadinya kenapa pencacai dok nafi buta tanpa menyiasat??

    BalasPadam
  7. hanya macai yg rendah IQ saja yg percaya bodoh fitnah ni.. Bukti dh nampak edit tahap budak sekolah ! Video seks ulama byk tpi video seks pemimpin BN tak pulak aku jumpa, Najib doggy ke, Hishamudin foreplay ke ? Tak de? Pelik? Sedangkan byk jugak puak BN ni kaki tonggeng & prempuan.. seriously! Ternyata pemimpin BN lgi suci dari ulama.. Madefakers !!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Abg amran...kalu video ustaz jimak dgn isteri ke 3 tu edit..isteri die jimak dgn sapa kalu muka ustaz edit..kes ni byk persoalannya..biar pihak berkuasa yang buat kerja..jangan kerana parti kite org islam roboh..kite perhatikan jer..kalu ustaz tak salah pasti suatu hari kebenaran akan muncul..Allah Maha Adil kan..yang pasti timbul yang batil pasti tenggelam..dun worry

      Padam
  8. Ini semua bukan isu politik la...da ustaz pun gi wat koleksi peribadi kenapa..kan da jadi mcm wan nor azlin..kalu xde koleksi...video tak tersebar la..bila dah ade koleksi..orang lain ambil kesempatan la..ustaz kata kalu koleksi sendiri x mengapa..kalu jatuh ke tangan orang lain jadi haram pulak..x penah lagi ade hukum ni dalam islam..sbb dulu islam xde video recorder..mcmne tetibe zaman canggih teknologi keluar hukum tu..berdasarkan ape hukum tu..

    BalasPadam
  9. Pening dan confuse..org yang mencari akhirat,mengajar org ramai tentang akhirat masih lg hendak videokan hubungan intim sendiri,walhal berceritantentang sunnah nabi x terlepas dari mulut nye..sedih dengan keaiban ini.!!

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top