Nuffnang

KETERLALUAN!!! Kenyataan Jason Lo Berbaur HASUTAN!!! Cabar Perlembagaan Dan Islam?



Pasti umum mengenali siapa individu bernama Jason Lo ini. Cukup terkenal dengan rancangan maya mencari bakat pemain bola atau lebih diingati dengan Pasukan My Team. Juga merupakan antara tokoh usahawan muda yang berjaya di negara kita.

Namun kenyataan beliau yang dibuat secara terbuka dalam twitnya seperti di atas telah mengundang kontroversi. Apakah perlu beliau mengeluarkan kenyataan begitu? Tidakkah beliau sedar bahawa Islam mendapat keistimewaan dalam perlembagaan negara?

Peruntukan mengenai Islam sebagai Agama Persekutuan termaktub di dalam Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan. Ini bermakna Malaysia adalah sebuah negara yang mengiktiraf Islam sebagai agama negara (agama persekutuan) tetapi hak untuk penganut agama lain mengamalkan agama dan kepercayaan mereka tidak disekat. 

Agama dan kepercayaan lain boleh diamalkan dengan aman dan damai di mana-mana bahagian Persekutuan-Perkara 3(1) Perlembagaan Persekutuan.

Namun, hak seseorang untuk mengembangkan agama lain boleh disekat atau dikawal oleh undang-undang negeri, atau undang-undang persekutuan bagi Wilayah Persekutuan. Mereka dilarang menyebarkan agama lain kepada umat Islam. Perkara 11(4).




Apakah Jason Lo telah lupa akan perlembagaan negara kita? Jangan kerana "kebebasan bersuara" merosakkan keharmonian yang kita kecapi ketika ini.

Jason Lo, Lu yang mulakan :





Ni satu lagi BADIGOL!!!



Kepada pejuang-pejuang agama dan perlembagaan, rasanya kenyataan beliau ini AMAT BOLEH DIKATEGORIKAN SEBAGAI MENGHASUT!!!! Jadi tunggu apa lagi?
Share this article

1 Komen:

  1. Best friend dia pak menteri. Ada dia kisah?silap gaya menteri tu pun backing dia.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top