Nuffnang

Orang Muda Dah Tolak Pakatan DAP, PKR Dan PAS Sampai Ke Pintu Jamban

Kita memang dah lali dengan contengan di pintu-pintu tandas. Macam-macam yang ditulis dan dilukis oleh mereka-mereka yang boleh dikatakan "kreatif" tidak bertempat. Walaupun kita tidak boleh meneka dengan tepat siapakah golongan sebenar yang kreatif ini, namun umum mengetahui bahawa golongan muda lebih cenderung untuk melakukannya.

Berbalik kepada tajuk di atas, penulis ingin berkongsi dengan artikel daripada blogger parpukari berkenaan luahan anak muda yang sudah bosan dengan mainan politik oleh pakatan DAP, PKR dan PAS. Masakan tidak, sudah terlalu lama parti anak-beranak ini membohongi dan menindas rakyat. DAP dengan racismenye, PKR dengan kerosakan moralnya dan PAS dengan ketaksuban melampau kepada pemimpinnya.

Sudah sampai masanya generasi muda untuk berubah. Berubah dan menggunakan kreativiti mereka ini di tempat dan saluran yang betul. Cukup-cukuplah masa dan peluang yang diberikan sekarang ini. Tiada apa yang boleh dibanggakan oleh pakatan DAP,  PKR DAN PAS sepanjang mereka memiliki kuasa di negeri-negeti yang dimenangi dalam PRU 12 yang lalu. Semuanya masih mengharap dan menagih ehsan daripada kerajaan Barisan Nasional.

Justeru, penulis menyeru kepada semua golongan muda, penulis, media, blogger dan sesiapa sahaja supaya tidak lagi menggunakan istilah "PAKATAN RAKYAT, tetapi sebaliknya menggunakan istilah "PAKATAN DAP, PKR DAN PAS.

Kenapa? Kerana Pakatan DAP, PKR DAN PAS, BUKAN, TIDAK PERNAH, dan TIDAK AKAN SAMA SEKALI memperjuangkan nasib dan suara rakyat, sebaliknya mencari jalan untuk mengumpul dan mengaut keuntungan untuk anak beranak dan saudara-mara mereka sahaja.

* artikel blogger parpukari boleh dibaca di http://parpukari.blogspot.com/2011/12/cili-kasi-taruk-anak-muda-sudah-semakin.html
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top