Nuffnang

FAM PERLU CONTOHI QPR - SHABERY CHEEK BERKAITAN KENAIKAN HARGA TIKET PERLAWANAN AKHIR PIALA MALAYSIA

Isu kenaikan harga tiket bagi Final Piala Malaysia antara Negeri Sembilan dan Terengganu turut mendapat perhatian Menteri Belia dan Sukan, Dato Sri Ahmad Shabery Cheek. Tindakan yang dibuat di saat akhir ini oleh FAM telah mengundang pelbagai reaksi negatif terutamanya melibatkan para penyokong Hoben Jang Hoben dan Peteh.


“Jika mengetepikan soal hati dan perasaan penonton atau penyokong bola sepak maka kita seolah-olah mengetepikan apa yang menjadi asas dan kekuatan sukan ini…ia adalah satu kesilapan besar.

“Saya berharap FAM dapat belajar daripada tindakan Queens Park Rangers (QPR) memberi diskaun kepada penonton yang membeli tiket secara ‘online’ lebih awal,” katanya.

Walaupun FAM bertegas untuk mengekalkan harga tersebut, kesudian kerajaan negeri Terengganu dan Negeri Sembilan untuk membantu diharap dapat meredakan kegelisahan di kalangan peminat kedua-dua pasukan.

Apapun, FAM perlu ingat bahawa bolasepak adalah sukan nombor 1 di Malaysia dan sebarang tindakan yang diambil melibatkan sukan ini perlu mengambilkira pandangan dan sokongan daripada peminat.

* ulasan dan pandangan yang sama dari papagomo di http://www.papagomo.com/2011/10/what-fuck-fam-shabery-chik-please-do.html

Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top