Nuffnang

VIRAL : CCTV Dedahkan Jurujual NSK Dipunggul Pelanggan


Viral... Viral... Viral.... salah seorang pelanggan berang lalu menampar seorang pekerja di pasaraya NSK Seremban 2. Mangsa Qayyim Kalamudin, 18, bekerja di pasaraya NSK S2 bahagian potong ayam.


Di ikutkan cerita mangsa ," Pelanggan ( orang yang menampar) ambil order ayam dengan pekerja nama Shidi, selepas menunggu pelanggan itu bertanya sama ada pesanan tadi sudah siap atau belum pada si mangsa (qayyim)".

Jika di lihat pada rakaman kamera litar tertutup (CCTV) 39 saat itu, pada masa kejadian terdapat dua orang pelanggan yang datang melulu ke tempat kawasan larangan itu.

Mangsa yang tidak tahu apa- apa perkara yang berkaitan dengan perasan (order) telah di marahi dan di maki oleh pelanggan itu, lalu terus menarik kepala serta rambut dan terus menampar di pipi kiri mangsa. Mangsa dengan serta merta terus meninggal kan tempat kejadian 

Mangsa berasa tidak puas hati lalu mangsa telah buat laporan dengan majikan kerana kelonggaran sistem keselamatan yang menyebabkan pelanggan dapat masuk ke kawasan larangan ( staff only) yang menyebabkan pekerja mengalami kecederaan.

Laporan ini juga di buat untuk pelanggan berkenaan untuk diambil tindakan undang- undang.

Perkara ini menyebabkan adik saya trauma untuk kerja semula. Ini juga kesan tamparan itu menyebabkan adik saya pitam. Mangsa di bawa ke hospital untuk pemeriksaan kesihatan.

Adik saya tidak sampai sebulan berkerja di pasaraya NSK negeri sambilan untuk cari pengalaman kerja. Tapi ini pula yang dia dapat.

Namun keluarga mangsa mahu pasaraya NSK itu sendiri ambil tindakan ke atas pelanggan jika tidak keluarga mangsa sendiri yang ambil tindakan ke atas pelanggan dan pasaraya itu. 

- Editor: Amylea Nazrul (SUMBER)

Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top