Nuffnang

PANASSS!! Ahli Politik Disiasat SPRM Kes Berprofil Tinggi?


Wow... wow.... wow..... kes rasuah berprofil tinggi tu. Di pihak pembangkang kah? Atau di pihak Barisan Nasional kah? Segalanya mungkin andai mengambil kira kenyataan terbuka Ketua Pesuruhjaya SPRM Dato Dzulkifli Ahmad.

Pelbagai spekulasi berhubung tindakan tegas SPRM kebelakangan ini telah menggentarkan ramai pengamal dan pemberi rasuah.

Siapakah ahli politik yang terlibat dalam kes rasuah berprofil tinggi yang yang bakal diheret ke muka pengadilan selepas PRU nanti?

Menggantikan Tan Sri Abu Kassim untuk jawatan yang disandangnya, beberapa tindakan penguatkuasaan berprofil tinggi oleh SPRM termasuklah ke atas Lim Guan Eng menunjukkan iltizam sebenar pentadbiran masakini untuk memerangi wabak dan bencana berkenaan.

Walaupun ada pihak yang cuba mempolitikkan tindakan penguatkuasaan SPRM, namun itu tidak mematahkan semangat agensi berkenaan untuk memeranfi rasuah menerusi tangkapan demi tangkapan yang melihatkan ratusan juta
ringgit kalau tidak pun berbilion dalam urusan rasuah.

Bagaimanapun kenyataan terbaharu Ketua Pesuruhjaya SPRM itu terlalu menarik untum dikaitkan dengan apa yang sedang berlaku sekarang.

Berbanding pemimpin-pemimpin dari BN terutama sekali UMNO yang diheret ke mahkamah atas tuduhan rasuah, puak-puak PKR dan DAP paling kuat melompat dan membuat pelbagai andaian termasuklah kes rasuah yang mereka hadapi adalah konspirasi UMNO selain menuduh SPRM melaksanakan kerja-kerja politik bagi pihak UMNO-BN.

- SUMBER
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top