Nuffnang

ASEAN : PM GESA MBM MAIN PERANAN DALAM PEMBANGUNAN BELIA

KUALA LUMPUR  — Majlis Belia Malaysia (MBM) menyokong penuh saranan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berhubung fungsi dan pergerakan ASEAN yang seharusnya perlu lebih dekat serta mampu mengupayakan peranan dan pembangunan belia di rantau ini.




Presiden MBM Mohamed Maliki Mohamed Rapiee berkata saranan itu perlu menjadi landasan kepada setiap sektor dalam masyarakat terutama agensi kerajaan dalam merealisasikannya. Beliau berkata pernyataan itu lahir daripada pengamatan Perdana Menteri terhadap peningkatan penglibatan belia di seluruh dunia dalam menentukan masa depan sesebuah negara serantau dan dunia.

“Pengalaman belia dalam program pembangunan serta penglibatan mereka dalam menentukan dasar dan hala tuju negara merupakan pengalaman berguna yang perlu ditingkatkan.

“Golongan belia hari ini mahukan suara, pandangan dan aspirasi mereka diambil kira di dalam pembentukan dasar sesebuah negara, program pembangunan, penyertaan di peringkat antarabangsa dan kepercayaan terhadap tanggungjawab yang diberikan, selain ia juga merupakan satu praktis masyarakat untuk mendekati golongan itu,” katanya.

Sumber : Suara Generasi Baru
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top