Nuffnang

Petisyen Sokong Najib Dapat Sambutan, Cassandra Chung Malu Besar!!!


PETALING JAYA: Satu petisyen untuk menyokong kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak telah dimuatnaik dalam laman web www.change.org oleh seorang individu bernama Johan Rasgdan. Change.org ialah laman yang berpusat di Delaware, Amerika Syarikat yang digunakan sebagai platform oleh orang ramai di seluruh dunia untuk menunjukkan sokongan atau rasa tidak puas hati menerusi kiriman petisyen.
Menariknya petisyen yang telah lima hari dinaikkan itu memperoleh 2,665 sokongan setakat (5 petang) ini dan memerlukan 2,300 lagi sokongan untuknya mencapai sasaran 5,000 sokongan.

Petisyen tersebut antara lain mengetengah bahawa terdapat tindakan, langkah dan gerakan-gerakan untuk menjatuhkan kerajaan yang dipilih rakyat secara sah dengan mengaibkan Najib dan menyatakan langkah dan gerakan itu sebagai tindakan yang bertentangan dengan Perlembagaan dan demokrasi.

“Menyedari hakikat di atas, maka kami rakyat Malaysia berikrar untuk menentang segala bentuk tindakan dan gerakan untuk menjatuhkan Dato’ Sri Mohd. Najib Bin Tun Abdul Razak sebagai Perdana Menteri Malaysia dan bersetuju agar Kerajaan yang di pilih sedia ada menyambung serta menjalankan tugas-tugas mentadbir Negara sehingga Pilihanraya Umum yang akan datang,” tulis keterangan petisyen itu.


Usul Turunkan Potret Najib

Usul untuk menggesa Persatuan Pelajar Malaysia Universiti Nottingham, United Kingdom agar melobi mengeluarkan gambar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak daripada dinding kampus universiti itu tewas dengan majoriti besar.

Usul tersebut dibentang dan dibahas dalam Mesyuarat Agung persatuan itu semalam.

Menurut maklumat yang dikongsi di media sosial, hanya enam daripada 71 pelajar yang mengundi bersetuju dengan usul tersebut, manakala 41 menolak dan 24 pula berkecuali.


Di sebalik keputusan itu, pelajar yang mencadangkan usul tersebut, Cassandra Chung berharap ia dapat mengubah tanggapan sesetengah pelajar dan persatuan tentang aktivisme.

“Walaupun usul ini tewas, saya harap insiden ini telah mencetuskan sesetengah individu dan persatuan untuk mengubah cara berfikir mereka.

“Barangkali insiden ini mampu menjadi satu langkah kecil dalam mengubah landskap aktivisme mahasiswa di kalangan pelajar Malaysia di United Kingdom dan Eire,” katanya di Facebook.

Pui.... Belajar tinggi-tingi, otak simpan dalam laci...
Share this article

6 Komen:

  1. Walaupun tak berjaya tetapi amoi tu berjaya malukan Najib sebagai PM...

    BalasPadam
    Balasan
    1. berjaya malukan najib??? Potret najib kat universiti nottingham tu tak diturunkan pun... datang malu tang mana ntah.. 6 orang je yang mengundi amoi dapig ni... wtf..

      Padam
  2. Cassandra bitch belum graduate dah tunjuk sikap rasis cinapek . Kenapa bitch pukimak ni tak buat petisyen untuk menggantikan apek cilaka kit sial yang bertakhta selama 60tahun?
    Apasal cinapek cilaka tak habis2 menyerang pemimpin Melayu Islam?
    Stay in the UK, bitch! Malaysia is not the country for you!

    BalasPadam
  3. macam mana pulak boleh kalah ni? hari tu kata si claire sarawak report tu kata, da 2000 org yg undi sokong petisyen supaya gambar najib diturunkan. tup tup la ni, 6 org je yg undi..tak percaya aku. kalau dah kalah tu ms chung, apa kata kalau kau koyakkan aje pasport merah dan tunjukkan dalam fb biar kami lihat pulak...

    BalasPadam
  4. hahahhahaha

    BalasPadam
  5. Aku lebih meluat tengok muka budak cina ni macam gundik Tony Puaka.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top