Nuffnang

PANASSS!!! Bekas Pelajar Dedah Siapa Cassandra!!!


Tiada siapa yang mengenali pelajar ini sebelum ini selain daripada teman-teman dan saudara maranya sahaja. Tetapi tiba-tiba sahaja namanya "meletup" dan "gah" di serata dunia gara-gara perbuatan "terlampau" dan memalukan yang dilakukannya akibat "perjuangan sempit" politik pembangkang.
Mujurlah, benda jahat ni tak lama akan terbongkar jua. Justeru, telah tampil seorang bekas pelajar di universiti yang sama dengan beliau untuk membuat pendedahan mengenai Cassandra :

1. Saya merupakan bekas pelajar Malaysia di University of Nottingham United Kingdom pada sekitar tahun 2009. Bila terbaca artikel dalam Malaysiakini tentang Cassandra, saya merasa terpanggil untuk buat nukilan ini.

2. Saya merasa kesal dengan tindakan bermotif politik yang telah dibuat oleh Cassandra Chung pada 9 Mac 2016 untuk menurunkan gambar Dato Sri Najib Razak di sudut Kings Meadow di Nottingham University.

3. Untuk pengetahuan semua, Nottingham University merasa begitu berbangga memiliki bekas pelajarnya yang menjadi Perdana Menteri di sesebuah negara.

4. Gambar Dato Seri Najib diletakkan sebaris dengan alumni lain yang turut mencipta kejayaan dalam bidang masing masing. Sewajarnya sebagai seorang pelajar Malaysia, beliau tidak wajar membuat desakan yang nampak kebudak-budakan dan bermotif politik.

5. Tindakan Cassandra dan rakannya, Justin Ong bukanlah melambangkan suara majoriti pelajar Malaysia di United Kingdom. Malah jumlah 3,000 tandatangan yang dibuat dalam media sosial boleh dipertikaikan kesahihannya kerana ianya diviralkan menerusi Facebook Sarawak Report.

6. Apakah benar yang tandatangan itu semuanya pelajar? Entah siapa yang sign kita pun tidak tahu.

7. Sarawak Report sudah diketahui mempunyai agenda politik sempit untuk menjatuhkan Perdana Menteri menerusi cerita cerita palsu selama ini seperti yang didedahkan oleh Lester Melanyi, bekas penulis Sarawak Report. Apakah Cassandra menjadi agen terbaru Claire Brown di United Kingdom?

8. Penangkapan Xavier Justo yang mendedahkan niat Claire Brown, Editor Sarawak Report untuk meraikan kejatuhan Dato Sri Najib dengan segelas arak membuktikan niat jahat Sarawak Report.

9. Lebih memalukan ada komen-komen yang berunsur ugutan dan mahu membakar gambar Dato Sri Najib di ruangan komen Facebook Sarawak Report.

10.Demi mencari keadilan dan kebenaran saya menggesa agar pihak berkuasa Malaysia dan United Kingdom menjalankan siasatan terhadap ugutan terbabit.

11. Malah menyiasat juga apakah hubungan sebenar hubungan Cassandra Chung dan Claire Brown, Editor Sarawak Report hinggakan Sarawak Report mempopularkan gesaan Cassandra untuk menurunkan gambar Perdana Menteri di Facebook mereka.

12. Cassandra sudah terbukti aktif sebagai aktivis pembangkang bila menyertai Bersih 4 di Kuala Lumpur dan pernah cuba memalukan Perdana Menteri dalam satu lawatan ke London pada 2014.

13. Ada foto memperlihatkan hubungan rapat Cassandra dengan beberapa orang pemimpin pembangkang bersama dengan Tony Pua dan juga Nurul Izzah Anwar. Apakah tindakan Cassandra ini adalah konspirasi terancang pembangkang terbaru untuk jatuhkan Dato Seri Najib?

14. Mungkin benar ianya sebahagian daripada “grand master plan” pembangkang, Mat Sabu sudah mengakui Deklarasi Selamatkan Malaysia bersama DAP, Tun Mahathir, PKR adalah untuk jatuhkan Perdana Menteri dan BN.

15. Selepas program Deklarasi tersebut, DAP telah membuat forum dan mengadakan sidang Skype bersama Claire Brown dari London. Bermakna pembangkang masih lagi menggunakan media asing seperti Sarawak Report ini untuk menjayakan agenda mereka.

16. Tindakan menggesa menurunkan gambar Perdana Menteri ini dilihat sebagai usaha terdesak dan terakhir untuk menjatuhkan Dato Seri Najib. Cassandra mungkin dipergunakan untuk buat gerakan dari Nottingham University untuk jayakan agenda Sarawak Report.

17. Oleh itu, pelajar pelajar Malaysia di Nottingham University tidak wajar terikut dan masuk dalam perangkap besar pembangkang ini.

18. Kelab UMNO di United Kingdom tidak harus berpeluk tubuh melihat sahaja gambar Perdana Menteri diperlakukan begitu oleh Cassandra. Sebagai ahli parti, perlu lantang ke depan untuk pertahankan Presiden daripada diserang

19. Jangan hancurkan hubungan baik University of Nottingham dengan Malaysia hancur kerana seorang individu yang bermotifkan politik.

20. Tolak sepenuhnya usaha menurunkan gambar Perdana Menteri ini. Halang Cassandra untuk buat usul tidak patriotik ini pada 16 Mac nanti. Lakukan sekarang demi negara anda yang tercinta.

Bekas pelajar
Nottingham University
2009-2012
Share this article

3 Komen:

  1. pelajar ini patut di pamggil utk keterangan krne percaya ada unsur2 rasuah dlm ingin menjatuhkan negara....

    BalasPadam
  2. kepala otak ang da unsur rasuah...bodo piang nk komen pn.....

    BalasPadam
  3. takutke babi tanpa nama april 11, kau dah sedap jilat bontot cina tak basuh ke.... patut pon..eeeeeeeee

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top