Nuffnang

PANASSS!!! Gadis Sokong Tingkahlaku KPOP Ada Kaitan RTM??



Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jua. Sewaktu kecoh cerita isu wanita bertudung dipeluk Kpop tu.., ramai lah orang yang muncul nak memberi pendapat masing-masing.. Ada pendapat yang boleh terima pakai tu ok la jugak.. Tapi bila dah pendapat yang macam pelik je bunyinya mesti akan kena hentam teruk..

Siapa lagi kalau bukan video seorang wanita yang memberi pendapat yang sangat merepek di laman sosial tu.., dah menjadi viral dan dapat kutukan hebat dari ramai orang.. Apa yang lebih menarik..

Korang nak tahu wanita yang buat video tu bukan wanita biasa tau.., dan bukan jugak wanita luar biasa..hehe.. Cuma dia ni adalah salah seorang finalis Ikon Siarawan, Nurul Hidayah Md. Nawai.. , program ini adalah anjuran RTM..

Agaknya nak cari perhatian lebih tu yang sampai buat video tu.., tapi perhatian yang dia cari ni tersalah langkah.. Dah ramai pun yang tengok video dan dengar apa yang dia cakap tu.. banyak sangat fakta yang bercanggah dengan ajaran Islam.

Disebabkan video perkongsian dia tu masih lagi mendapat kutukan dan kecaman hebat rakyat Malaysia.., berdasarkan dari laporan Utusan, pihak pengurusan RTM khabarnya dah ambil langkah tegas kat Nurul, dengan rehatkan dia dari mana-mana program stesen penyiaran RTM..

Nampak tak kesan yang korang akan dapat kalau cuba nak buat video yang merepek macam Nurul ni.., lain kali nak cari publisiti tu guna jalan yang betul.., dah tersalah langkah habis memakan diri.. Nasib baik stesen RTM tak buang terus dia dari penyiaran mereka.. 

Pandangan penulis secara peribadi, bukan setakat direhatkan tetapi sepatutnya diberi kaunseling dan tazkirah agama berkaitan kesan kenyataan beliau terhadap iman dan akidah. Kalau setakat rehat je, tiada perubahan. Yang paling penting, keinsafan.

Lu pikir la sendiri...
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top