Nuffnang

BANGSAT!!! Vincent Leong Wajar Ditarik Kerakyatan!!!




Kurang Ajar!!! Biadap!!! VAVI!!! Mungkin ini dan perkataan yang seerti dengannya sahaja yang sesuai bagi lahanat ni.

VINCENT LEONG adalah BANGSAT BARU YANG KITA INGIN PERKENALKAN HARI INI. Tengah sibuk dengan pameran di D' ART STAGE, SINGAPURA.
Kali ini BANGSAT INI MELAKUKAN PROVOKASI MELAMPAU TERHADAP MELAYU-ISLAM dengan mempamerkan potret yang DIPERTUAN AGONG, RAJA PERMAISURI AGONG dan  Perdana Menteri yang memaparkan SUSUKK BELAKANG FIGURA-FIGURA berkenaan. BANGSAT BABI INI HARUS INGAT, YANG DIPERTUAN AGONG ADALAH:

1. LAMBANG KEDAULATAN UNDANG-UNDANG dan PERLEMBAGAAN NEGARA.
2. LAMBANG KETUANAN MELAYU dan BUMIPUTERA
3. KETUA AGAMA ISLAM.

Apa prospektif masyarakat apabila lambang Ketuanan Negara diperlakukan sedemikian rupa.... Ini adalah 1 lagi provokasi terhadap MELAYU dan ISLAM.

VINCENT LEONG adalah pelukis Malaysia yang lahir dengan karya video art, instalasi, dan stencil yang dikenali umum dan sering membuat pameran di Singapura. (SUMBER)



Berikut pula komentar oleh aktivis media sosial ENCIK ZAPA di laman Facebook beliau :

"Salahguna hak kebebasan bakal mengundang kekacauan"

Hak kebebasan? Bebas bermaksud kita boleh melakukan apa sahaja mengikut apa yang kita suka.. Mungkin itu adalah tafsiran kepada sesetengah pihak yang menggunakan alasan hak kebebasan untuk melakukan perkara-perkara yang secara lansung dan tidak lansung menyentuh sensitiviti Agama, Bangsa dan juga persasaan orang lain..

Baik, kita ambil contoh di negara kita Malaysia. Adakah negara kita tidak meraikan hak kebebasan? Semua orang tahu yang Malaysia adalah satu negara demokrasi berpalimen Raja Berpelembagaan. Dan rakyat punya hak untuk menyuarakan pandangan luahan, kritikan dan lain-lain seumpamanya..

Yang menjadi kerisauan kepada saya adalah, apabila hak kebebasan ini disalah tafsir dan disalahgunakan oleh pihak tertentu untuk kepentingan peribadi mahupun mewakili pihak lain..

Bagi saya sendiri, saya menyokong rakyat Malaysia diberi hak bebebasan, tetapi biarlah bersederhana dan tidak keterlaluan sehingga ia digunakan untuk tujuan provokasi, penghinaan Agama, pertikaian isu-isu sensitif, melakukan fitnah dan apa sahaja yang melanggar undang-undang dan perlembagaan negara..

Saya tak nampak yang negara kita menyekat hak kebebasan untuk rakyat Malaysia. Banyak kritikan tidak kurang juga penghinaan yang dilakukan pengamal media sosial kepada pemimpin negara tidak kira pemimpin politik mahupun Raja-raja Melayu.

Berapa banyak pula penulisan blog, portal online, termasuk juga surat khabar milik pihak tertentu yang mengkritik secara terbuka tentang kerajaan? Saya tak nampak tindakan mereka dapat sekatan dan tekanan kecuali yang betul-betul berunsur Fitnah itu pun akan diambil tindakan mengikut saluran undang-undang.

Apa akan jadi jika semua hal kita sandarkan kepada alasan hak kebebasan? Bagai mana jika ada individu A kata nak tampar muka individu B dan dia guna alasan itu adalah hak kebebasan untuk dia? Bukankah ia akan mengundang kecelaruan?

Saya ambil contoh apa yang berlaku kepada saya sendiri selepas saya mewakili NGO buat satu laporan polis terhadap seorang penulis portal online yang bagi kami penulisan dia ada berunsur hasutan,menyentuh sensitivi, pertikaian melampau dan boleh melaga-lagakan rakyat Malaysia yang berbilang Agama dan Bangsa.

Sebagai rakyat Malaysia itu juga adalah hak saya untuk menyuarakan kerisauan dan ia dipanjangkan kepada pihak yang bertanggung jawap untuk mereka siasat. Bukan dengan cara melakukan tindakan sendiri meluahkan perasaan sehingga melanggar undang-undang dan mengancam keselamatan orang lain.

Tetapi malangnya saya sudah mula diserang dan dilable sebagai 'Pembuli' kepada mereka yang memperjuangkan hak kebebasan. Itu adalah tidak tepat sama sekali..

Dalam artikel blog mereka juga ada muat naik gambar saya bersama Anggota Polis yang kononnya saya diberi layanan istimewa. Sedangkan itu bagi saya adalah perkara biasa. Adakah saya tiada hak untuk berkenalan,berbual dan bergambar dengan mereka? Kerana saya bukan seorang penjenayah dan jauh sekali melanggar undang-undang. Kalau diberi peluang saya juga mahu selfie, duduk minum tea tarik dan makan karipap bersama ketua pembangkang Malaysia Dato Seri Anwar Ibrahim..

- ENCIK ZAPA (Aktivis Media Sosial) 
Share this article

2 Komen:

  1. muka macam babi hutan

    BalasPadam
  2. "Kalau" semua orang perempuan pakai pakaian purdah warna hitam sampai tutup muka, mungkin perkara ini tidak akan berlaku.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top