Nuffnang

SURAT TERBUKA BUAT ANWAR : SUMPAH SEORANG AYAH!!!



Daripada Hj Yusof
Kg Parit I
Tarikh 28 Okt 2014
Kepada :  Khas untuk
Sdra Anwar Ibrahim dan keluarga

Assalamualaikum warohmatullahi wabarokatuh.



Saya sebagai ayah kepada Osman, Pelajar tahun I Jurusan Undang-undang di UM amat kesal di atas situasi di UM malam semalam. Kekesalan dan kesedihan ini  disebabkan anak saya dibabitkan dengan soal peribadi sdra dan keluarga. Ia tidak langsung membabitkan keluarga terutamanya anak saya.

Saya bekerja bertungkus lumus siang malam untuk mencari wang dan nafkah bagi membiayai pelajaran anak saya, agar anak saya menjadi seorang yang terpelajar dan seterusnya merubah kehidupan keluarga petani. Osman adalah anak sulung dari lapan beradik yang turut bersekolah rendah dan menengah.  Jika Osman gagal di dalam pelajarannya, ia tidak akan dapat merubah keluarga ini.

Sdra Anwar, apakah sdra menyelami betapa pahitnya menjadi bapa kepada sebuah keluarga yang miskin.  Anak saya dihantar ke UM bukan untuk terlibat politik sdra tetapi untuk menjadikan keluarga ini lebih terjamin masa hadapan.  Sdra pun tidak pernah memberi bantuan apatah lagi mahu melawat keluarga ini. 

Saya berjanji dan bersumpah tidak akan merelakan perbuatan sdra sampai bila-bila.

Itulah isi kandungan tulisan tangan surat tersebut yang katanya ditujukan kepada ketua pembangkang negara yang baru-baru ini mengadakan ceramah 'haram' di UM.  Anwar Ibrahim bersama-sama kuncu-kuncu dan para penyokong tegarnya telah merempuh pagar  UM yang telah dikunci demi memenuhi hasratnya untuk berucap di Dataran Tunku Canselor UM. 

Kesalahan seharusnya tidak diletakkan di atas bahu Anwar Ibrahim walaupun nyata beliau cuba mempengaruhi mahasiswa untuk melakukan 'huru-hara' bagi mengalih pandangan dan simpati rakyat terhadap  kes liwat nya yang sedang dalam prosiding mahkamah sehingga  (dijangka) Jumaat ini.

Jika Osman memang ternyata menyedari asal usulnya dan mencermin dirinya .... Osman seharusnya lebih berpendirian dan bijak dalam tindakannya selaku seorang pelajar yang menjadi harapan tinggi keluarga.... semoga dengan surat ini, Osman akan mempertimbangkan dan berfikir dengan lebih waras tentang hala tuju hidupnya selepas ini......wallahua'lam.



Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top