Nuffnang

SEDIH!!! Publick Bank Cari Pasal?



Hmmm...isu yang tiada penghujung apatah lagi kesudahan,... Bab bahasa kebangsaan ni, gua cukup respect dan salute dengan kejayaan Indonesia.... Tak kira bangsa, mereka fasih berbahasa Indonesia. Tapi kalau kat Malaysia, Melayu pun akan cuba mengikut dialek Cina.

Posting kali ini terpanggil untuk menyokong luahan hati seorang facebooker yang agak berang apabila sebuah iklan [bunting stand] di ruangan legar Public Bank mempamerkan seolah-olah pihak bank tersebut TAK menghormati Bahasa Malaysia sebagai bahasa kebangsaan.....!

Tambah pedih mata lagi untuk memandang apabila, pengiklanan dalam Bahasa Malaysia itu diletakkan dibawaaaah sekali, malah dibawah bahasa Cinabeng!






Hmmm....nasib tuan tanah yang semakin terbiar?
Share this article

1 Komen:

  1. Bila anwar dah masuk penjara barulah masalah dapat direpair sedikit demi sedikit. Kerana dia Melayu berpecah dan si sepet mula ambil peluang. Dia banyak berjanji sampaikan pada satu ketika dalam satu majlis bersama puak-puak sepet di Bagan Sungai Tiang, dalam kawasan Bagan Datoh dia pernah berkata pada kumpulan pendengarnya yang terdiri 100% nelayan Cina: "Tuan2....setelah lebih 50 tahun merdeka adakah pernah tuan2 nampak Pegawai Daerah dari kalangan orang Cina?"

    Semua yang hadir mengeleng-geleng kepala.

    "Saya akan pastikan keadaan ini berubah bila saya jadi PM nanti". Maka bertepuklah sekelian sepet yang hadir dalam majlis ni. Kisah ni dilaporkan oleh seorang pegawai yang menyamar hadir pada masa itu.

    Lihatlah.....betapa HARAMJADAHNYA Nuar Berahim!

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top