Nuffnang

VIDEO : KANTOI!!! Jual Makanan Kepada Individu Tidak Berpuasa



Bulan Ramadhan banyak memberi rezeki-rezeki kepada peiaga makanaan. Jika ikhlas meniaga, pahala puasa pun dapat, pahala meniaga pun kita dapat.

Biasanya gerai-gerai makan akan dibuka seawal jam 3 petang dimana peniaga akan mula bersiap sedia dengan segala macam makanan. Bagaimanapun ada yang mengambil kesempatan memulakan perniagaan lebih awal dan untuk orang Islam yang tidak berpuasa.

Di Kedah, TV9 telah membongkarkan satu aktiviti perniaga makanan untuk orang Islam yang tidak berpuasa. Aktiviti tersebut dimulakan seawal jam 7.30 dengan menggunakan sebuah kereta diisi dengan makanan dalam bonet dan dijual di tepi jalan.

Menurut laporan itu sesiapa sahaja yang ingin membeli hanya perlu berhentikan kenderaan berhampiran dengan kereta peniaga berkenaan. Bagi penunggang motosikal biasanya dengan helmet dengan penutup muka yang gelap. Bagi pemandu kereta pula mereka hanya perlu membuka tingkap.

Siasatan menunjukkan yang perniagaan itu sangat laris sehingga hanya nasi bungkus lauk telur dan ayam sahaja yang tinggal menjelang tengah hari.



Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top