Nuffnang

VIDEO : Anak-Anak Peneroka FELDA PATUT Tonton Video Ini!!!!



Sedih, sebak dan memilukan....

Video 6 minit ini telah membuatkan air mata ini mengalir tanpa disedari. Walaupun aku bukanlah peneroka atau anak peneroka, namun keperitan dan kepayahan yang mereka alami dan hadapi sehingga sampai ke hari ini bukanlah satu pengorbanan yang sia-sia.

Syukur pada Allah. Terima Kasih FELDA !!! 

Sekadar berkongsi komen berkenaan video ini :

"Saya masih ingat lagi sebelum wujudnya felda, saya pernah terdengar orang sebut dan ternampak orang tulis ' Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (LKTP) ' semasa saya berumur enam tahun di dalam tahun 1959 ? 
Rupa-rupanya hari ini tahun 2014 badan atau institusi atau lembaga inilah yang telah merobah sebilangan besar nasib (dengan izin Allah jua) orang Melayu ?
Dari tidak memilikki apa-apa yang dahulunya tahun 1960 :
contohnya:Harta, tanah dan kedudukkan, 


hari ini (tahun 2014) selain sebidang tanah yang mendatangkan hasil, harta, rumah dan kedudukkan anak-anak keturunan (melalui pendidikkan) mereka telah memilikki kebahagiaan hidup.
Bersyukur Alhamdulillah tuan-tuan kerana tuan-tuan adalah di antara yang Allah kurniakan kelebihan. Ketahuilah erana di luar sana masih ada lagi mereka yang tidak memilikki apa-apa ini seperti tuan-tuan satu ketika dahulu (seperti dalam tahun 1960 ini ). 
Paparkanlah rasa bersyukur tuan-tuan dengan tidak menyertai pembangkang, sebaliknya menyebelahilah kepada Kerajaan yang ada yang merintiskan jalan sehingganya tuan-tuan mencapai kedudukkan yang ada sekarang ini.
Bersyukur alhamdulillah".
Abu Takdir Hashim - FB


Jom tonton video ini........


Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top