Nuffnang

TRAGEDI BOT KARAM : MANGSA TERPAKSA BERENANG 2.5 KM

Kapit: Dua mangsa tersenarai sebagai hilang dalam tragedi bot karam di Jeram Bungan (Tanjong Giam), Sungai Rejang Selasa lalu, iaitu Hendry Ayo Linggi, 35, dan Akong Empan, 50-an, dilaporkan selamat. 

Kedua-dua mereka kini bersama keluarga di rumah panjang Nanga Ensawi, di sini, selepas pulang terus sebaik berjaya menyelamatkan diri pada hari kejadian, Selasa lalu.





Gambar Hiasan


Pada hari kejadian, kedua-dua mereka berjaya menyelamatkan diri dengan berenang sejauh 2.5 kilometer sebelum berehat keletihan di tebingan Sungai Rejang. 

Anak saudara Hendry, Connie Menai (gambar), 25, berkata pakciknya bersama Akong bernasib baik kerana sebuah tongkang minyak kebetulan melalui kawasan nahas bot karam dan melihat mereka keletihan di tebing sungai. 

Keletihan 

Mereka berenang sejauh 2.5 kilometer sebelum berehat di tebingan sungai kerana keletihan. Selang setengah jam selepas itu, ada tongkang minyak lalu dan mereka menumpang tongkang berkenaan. Kira-kira jam 3 petang, hari sama, mereka selamat sampai ke rumah panjang, katanya. 

Beliau ditemui selepas selesai membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kapit, semalam. 

Connie tampil membuat laporan selepas nama Hendry dan Akong tersenarai di kalangan mereka yang masih hilang seperti diumumkan Pesuruhjaya Polis Sarawak, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani, kelmarin.

Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top