Nuffnang

OH MAT SABU : Sebelum Ni Lawak Dah, Tapi Kali Ni Lawak Kaw-Kaw Punya


Kah..kah...kah......tak tahan betul dengan kenyataan yang dibuat oleh Bang Mat Sabu kali ni selaku Presiden AMANAH. Memang meliar dan meleset yang teramat apabila mengatakan kerajaan DAP menjaga kebajikan orang Melayu di Pulau Pinang paling baik daripada kerajaan negeri lain pada masa kini. Kalau ada Melayu yang percaya jugak, itu BAGHAL namanya.

Kalau anda sebagai orang Melayu di Pulau Pinang, adakah anda boleh menerima kenyataan ini? Nampak sangat Mohamad Sabu atau Mat Sabu ini terlalu mengangkat DAP terlebih-lebih sangat tingginya.

Penulis dalam satu tinjauan di Pulau Pinang, sendiri mendengar hampir lima orang yang ditemui kesemuanya orang Melayu dimana semuanya memaki hamun khas kepada kerajaan DAP pimpinan Ketua Menteri Lim Guan Eng.

Kalau dikira dan diingat semula, sejak pilihan raya umum pada Mac 2008, sudah hampir lapan tahun DAP menguasai pentadbiran di negeri itu.

Mat Sabu sendiri bukanlah orang asing di Pulau Pinang kerana beliau lahir di Tasik Gelugor, Seberang Perai tetapi boleh ‘kelabu mata’ dek jasa DAP yang banyak ‘membantu’ dalam menubuhkan AMANAH.

Mungkin orang Pulau Pinang akan mengkritik pula Mat Sabu kerana mengampu Guan Eng sampai begitu sekali.

“Tidakkah pimpinan DAP Pulau Pinang jaga orang Melayu di sana. Saya rasa dia jaga orang Melayu lebih baik dari negeri-negeri lain,” kata Mat Sabu dalam majlis menandatangani perjanjian Pakatan Harapan di Pusat Konvensyen Shah Alam (SACC), semalam.

Beliau berkata sebegitu rupa sebagai reaksi kepada Timbalan Pengerusi AMANAH Johor, Zulkefly Ahmad yang meminta DAP tidak meletakkan calon Melayu bertanding di negeri yang ada majoriti orang Melayu itu.

Zulkefly bimbang langkah DAP itu akan menjejaskan peluang Pakatan Harapan menang kerusi kerana masih sukar nak yakinkan pengundi Melayu bahawa DAP bukan anti-Melayu dan anti-Islam.

Hampir lapan tahun berlalu, apakah kadar penguasaan ekonomi orang Melayu Pulau Pinang sudah berlipat kali ganda berbanding zaman dibawah Gerakan/BN dulu. Begitu juga dalam isu perumahan dan sebagainya.

Nyatanya orang Melayu sebenarnya semakin terpinggir. Apatah lagi kisah Kampung Mutiara di Batu Feringghi yang semakin hari semakin tidak pasti masa depan mereka di kampung berkenaan. 

Dari mana asas kata-kata Mat Sabu itu tidak pula diketahui. Inilah sifat yang dinyatakan oleh para penganalisis politik yang bakal membunuh AMANAH serta menjejaskan misi Pakatan Harapan untuk berjaya dalam misi penubuhannya.

– PRU14.tv
Share this article

5 Komen:

  1. AWAS....DAP bersifat anti Melayu dan anti Islam.
    Di Singapura, orang Melayu tiada tempat dalam sebarang perangcangan negara kecuali sebagai cukup syarat menjadi balachi. Orang Melayu di Singapura tidak terus dihapuskan kerana tidak mahu menakutkan orang Melayu Malaysia.
    Tunggu sehingga Malaysia menjadi milik DAPIGS...ketika itu barulah Melayu akan dipijak kaw kaw!

    BalasPadam
  2. Tapi pelik gak sebab memang wujud Melayu yang sanggup mati untuk DAPig ni

    BalasPadam
  3. mat sabu dapat elaun tetap 15 ribu sebulan dari dap... tu backup sgt dap tu

    BalasPadam
  4. Ini melayu bodoh dan tak pandang masa depan anak bangsa....cuma nak penuh tembolok sendiri jer....Inilah yang dikatakan "Menang sorak tapi kampong terrgadai"

    BalasPadam
  5. Tak payah pegi jauh tgk je melayu singapura hidup segan mati tak mau.. Berbangga dgn negara yg dipimpin oleh bangsa lain sedangkan hidup sbg pecacai di negara sendiri.. Tak mampu bersaing dtg lah cari mkn kat msia bila kita pegi tmpt dia mcm indon je dia pndang kita..

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top