Nuffnang

MELAMPAU!!! MELAYU Perlu BOIKOT Hong Leong Bank!!!




"THIS IS HONG LEONG! HONG LEONG!!! CHINESE BANK YOU KNOW!!! IT IS NOT YOUR NAJIB'S BANK, BANK BUMIPUTERA, STUPID!!!"


Itulah kata-kata yang dikatakan oleh Pengurus di atas seorang pekerja Melayu yang taat bekerja selama lebih 25 tahun merayu meminta tidak di transfer 24 jam. Semua Melayu dalam Hong Leong bank tahu ini adalah permainan yang dilakukan Hong Leong Bank untuk memberhentikan semua pekerja Melayu dalam bank.




Sebelum ini kisah pekerja tak dibenarkan sembahyang ada kaitan rapat dengan ugutan transfer yang dilakukan oleh Hong Leong. Oleh kerana mereka sedia di transfer, maka mereka kenakan tekanan dengan cawangan yang ditransfer tidak menerima mereka dan gaji disajakan sangkut.

Mereka ini pula berlegar di cawangan tanpa ada kerja tapi tidak dibenarkan sembahyang.

Kali ini hal ini pula:

Satu laporan polis telah dibuat oleh seorang kakitangan Hong Leong Bank, Taman Sri Tebrau, Johor Baharu berhubung perangai RASIS yang diherdik oleh seorang pegawai bank tersebut.

Pegawai bank tersebut adalah seorang wanita bernama LIAU CHOW WAN yang merupakan Manager Head of Department Hong Leong Bank.

Dalam kes ini, kakitangan berbangsa Melayu itu telah menerima satu notis untuk berpindah ke Hong Leong Bank Berhad di Kuala Lumpur tanpa sebarang alasan. Kakitangan berbangsa Melayu itu yang berusia 46 tahun yang hanya merupakan seorang kerani di bank tersebut, telah merayu dan memohon ehsan kerana telah bekerja di cawangan tersebut selama lebih 28 tahun.

Bagaimanapun, LIAU CHOW WAN terus mengherdik kerani Melayu itu dengan kata-kata berikut:

"THIS IS HONG LEONG! HONG LEONG!!! CHINESE BANK YOU KNOW!!! IT IS NOT YOUR NAJIB'S BANK, BANK BUMIPUTERA, STUPID!!!"

Baca sepnuh di Flying Kick 




Ada tiga Bank yang sepatutnya dah tak patut wujud dan patut diambilalih atau disatukan dengan Bank lain. Salah satu adalah Hong leong bank. Mereka pula angkuh dan degil tak mahu usahakan merger secara bersendirian tapi hanya merger kan Bank dan Finance Company.

Hong Leong adalah kroni anwar Ibrahim. Diam saja Anwar bila bangsanya di hina begitu rupa. Adakah Anwar akan bela bangsa dan ummah jika PM? Tak mungkin ... sebab dia dipegang telor oleh cina DAP disekelilingnya.

Dalam hal Bank dan syarikat cina begitu rasis, kenapa pula kerajaan masih begitu terbuka with open arms untuk Cina diberi pekerjaan dan scholarship dari GLC.


Share this article

18 Komen:

  1. Boikottttttttt

    BalasPadam
  2. Tidak pernah berurusan ngan HL Bank dan tidak akan berurusan dengannya selepas ini....

    BalasPadam
  3. orang melayu majority di negeri ni, buying power ada pada orang melayu, kenapa nak bergantung dengan orang cina, kita boleh hidup tanpa mereka, kita perlu bersatu, tapi melayu yang berniaga tu kena ingat bila melayu menuju ke business melayu, jangan lah kamu sombong dengan bangsa kamu, hanya melayu yang akan menolong melayu, carik carik bulu ayam, akhirnya bercantum juga, kepada melayu yang kaya kaya tu tubuhkan lah outlet business untuk melayu, buat satu warehouse yang besar yang orang melayu boleh dapat bekalan untuk berniaga..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tue...cina nie takut kat bangsa kita....kuasa membeli di tangan kita...melayu ja buat xtau....p je syarikat insurans, atau syarikat2 mlm...mesti diorg cakap melayu market bagus...so cina memang cr makan kat melayu...tolong la melayu...banggun..kita boleh bersatu..kalau bsatu kita kuat....xkira la pm kita siapa...parti mana..bersatu la...penderhaka mesti dibunuh....A**** xpatut ada dalam malaysia...dia dalang...penghancur....

      Padam
  4. banker itu racist, penulis pun racist... bodoh betul.

    BalasPadam
  5. Pihak bank adalah mata anjing. So chinese memang dari nenek moyang depa perangai camni. So y'all baru nampak ka? Aku dah depa dengan mangkok2 nie dah lama.. masak sangat dengan perangai rasis ni.

    BalasPadam
  6. Dalam hal Bank dan syarikat cina begitu rasis, kenapa pula KERAJAAN masih begitu terbuka with open arms untuk Cina diberi pekerjaan dan scholarship dari GLC.

    Hang sendiri pun tertanya tanya kan? KERAJAAN yang hang maksudkan tu sapa admin? PKR ka? BODOH!!!.. tulis reti.. tapi akai tak dak...!!!

    BalasPadam
  7. Yer ker orang melayu majority maka buying power pada org melayu? Kenapa bila Chinese New Year abis semua kedai ditutup... kedai melayu pun tutup... Supplu power siapa pegang? Yg jahat sorang ni atau satu syarikat ni... jgn generalize...

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul. saya melayu. klau smua mcm ni smpai bila pn xkan habis. bukan semua melayu racist dan bukan semua chinese racist. so hormati la org yg tak racist

      Padam
  8. Dah ada modal nk kait anwar memang rasis umno sampai ke mampos.biar dia dgn toke bank tu.yg kiya kalut kenapa.dia kata kt melayu bukan kt islam.umno n penulis suka neraka dari syurga

    BalasPadam
  9. Lebih elok jika saudara jaga kain tepi dan siasat syarikat milik Melayu yang tidak membenar kakitangan Islam sembahyang Jumaat. Khasnya di stesen petrol.

    BalasPadam
  10. Anwar bukan keje bank.tu hal bank negara yg diterajui oleh kerajaan la handle knp org lain plak disalahkan.bodoh jugak yg tulis cite ni.nampak sngt bloger ni kroni macai

    BalasPadam
  11. Saya ada mata, ada otakApril 15, 2014 9:39 PTG

    Cerita atas dah gempak. Alih2 kat bawah cerita politik. Hancus punya berita semua nak relate dengan politik. Hancussss. Nak tulis biar pakai otak.

    BalasPadam
  12. Eloklah tu..kehendak Allah mahu org islam tidak berkerja di bank yg mengamalkan riba'..bersihkan pendapatan mereka dari subhah..rezeki Allah ada di mana..bersangka baiklah pd Allah..inshaAllah

    BalasPadam
  13. No basis at all cerita ni... Negative saja... Talk only no solution. Kalau benar pun cerita ni... Both employees sure dah kena DI & since involve statement racist, biar court saja decide. What can i sure dua2 sure kena cari kerja baru.

    BalasPadam
  14. No basis at all cerita ni... Negative saja... Talk only no solution. Kalau benar pun cerita ni... Both employees sure dah kena DI & since involve statement racist, biar court saja decide. What can i sure dua2 sure kena cari kerja baru.

    BalasPadam
  15. No basis at all cerita ni... Negative saja... Talk only no solution. Kalau benar pun cerita ni... Both employees sure dah kena DI & since involve statement racist, biar court saja decide. What can i sure dua2 sure kena cari kerja baru.

    BalasPadam
  16. This is MALAYSIA, MALAY land you know not CHINESE land, it's not liau chow wan land, stupid Chinese migraine..ptuihhhhhh

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top