Nuffnang

EKSKLUSIF!!! Punca 4 Waris Sultan Sulu Serang Lahad Datu Didedahkan!!!

BB bukan nak menSENSASIkan krisis di Lahad Datu ketika ini dengan menuding jari kepada pihak atau individu tertentu berhubung krisis pencerobohan di Lahad Datu ketika ini. Bagaimanapun, BB terpanggil untuk berkongsi pendedahan yang dibuat dalam satu blog ini berhubung penglibatan pemimpin pembangkang ini.

Berikut pendedahan yang dinyatakan :

Anwar Ibrahim telah jumpa dengan EMPAT dari mereka yang telah menuntut Kesultanan Sulu dan menjanjikan tanah di Sabah dan jutaan wang serta bahagian dalam minyak Sabah. 

Itu sebab Anwar janjikan 20% royalti kepada Sabah yang mana ianya tak munasabah dilakukan. Baca di blog YB Abdul Rahman Dahalan. 

Royalti sedemikian banyak hanya boleh dibuat dengan mengenepikan Petronas dan royalti kepada kerajaan Pusat serta negotiation terus dengan syarikat minyak MNC antarabangsa i.e. Amerika. 

Jangan tanya mana kami dapat maklumat ini. Tak kira risik Malaysia atau polis atau tentera, atau risik Filipina atau kepala Unspinners yang ada sedikit intelligent. Kami tak akan dedahkan sumber.

Anwar ada janji kepada Sabah otonomi untuk raihkan undi. Untuk otonomi, dia perlu settle isu-isu dengan puak-puak Selatan Filipina yang tuntut Sabah. Maka dia rasuahkan mereka dari menuntut.

Itu pasal laporan Filipina kata mereka datang sebaik saja Anwar tawarkan otonomi. Itu jadi cue untuk mereka start buat kecuh. 

Inilah bakal jadi solution mereka untuk settle dengan aman. Tunggu kita tengok tuntutan mereka untuk runding serah diri kelak. Solution ini mungkin cara yang pihak Filipina, Nur Misuari dan Bangsa Moro (Tausug) bawah MNLF, dan Sultan Sulu.




Kenapa 4 saja Sultan Sulu itu tidak diketahui tapi mungkin besar dari ramai-ramai yang mengaku sultan dan tuntut jadi Sultan, empat kumpulan ini yang ramai pengikut dan disokong oleh penuntut balik Sabah.

Sultan sebenar tak mahu ambil balik Sabah pasal mereka tahu mereka dah ambil cessation money untuk beri terus kepada British dan Cobbald Commission serta referendum dah buktikan rakyat Sabah mahu bersama dalam Malaysia. 

Tuduh lain tutup kesalahan sendiri.

Setiap kali anwar tuduh seseorang melakukan sesatu, itu bermakna dia sedang enutup kesalahan sendiri dengan menyalahkan orang lain.

Lihat bagaimana dia berusaha nak salahkan Tun Dr Mahathir berkenaan pemberian warganegara asing RCI tapi dia sebenarnya yang lakukan.


Share this article

5 Komen:

  1. AKU DAH PERCAYA LAMAAAAAA SUDAH BAHAWASANYA SETIAP KALI ANUAR MENAFIKAN KESALAHAN DIA DAN MENUDUH ORG LAIN PULA YG BUAT, SEBENAR2NYA DIALAH YG SALAH DAN YG BUAT. ITU MEMANG FEEL DIA

    BalasPadam
  2. Sumber yang boleh dipercayai--REKA SEMATA-MATA..tak payah lah nak rasa-rasa,tuduh-tuduh,sumber-sumber...kalau x puashati terus tangkap,gantung..dah abis cerita...tapi ko tak ada pelir,cuma tau tulis..bangsat punya blogger!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tp ko pn tulis gak.kira sama la xde p***r.hahaha....

      Padam
  3. blogger UMPORNO

    BalasPadam
  4. Macam2... BN tuduh PKR, PKR tuduh UMNO... Entahlah...

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top