Nuffnang

HJ HADI - Tun M : "Kalau Islam Tak Baca Islam, Umur 90 Tahun Pun Tak Baligh..."


Selepas "diserang" Tun Mahathir dengan ungkapan "pemakan dedak" kerana tidak bersetuju dengan cadangan beliau menjatuhkan Perdana Menteri, parti Islam itu (PAS) tetap memaafkan segala perbuatan bekas Perdana Menteri itu.
Presidennya Datuk Abdul Hadi Awang berkata demikian secara terbuka di depan penyokongnya pada satu Forum Perdana semalam.

“Terutamanya berkenaan hudud. Saya tahu Tun Mahathir ini sudah lama dendam dengan PAS sebab dia pernah kalah dulu dengan kita.

“Dan Tun Mahathir kata saya tak reti Islam. Saya mengaji bab Islam. Tun Mahathir, dia mengaji bab perubatan.

“Bukan saya nak hina dia (Tun Mahathir), tetapi malangnya dia tidak baca pasal Islam ini. Kita maafkan dia tidak baca. Patutnya dia bacalah. Kalau tidak baca jadi bahaya.

“Kalau Islam tak baca Islam, umur 90 tahun pun tak baligh lagi. Sangat malang,” katanya di Dataran Ketior Manong, malam tadi.

Sementara itu, ketika ditemui pemberita, Hadi berkata tindakan Tun Mahathir menyatakan sokongan terhadap AMANAH tidak akan menjejaskan PAS di kerusi Parlimen Kuala Kangsar.

Hadi percaya parti Islam itu mampu membuat kejutan untuk memenangi PRK di kawasan itu.

“Saya tidak bimbang. Kita lihat PRK (Kuala Kangsar) jadi penentu,” katanya ringkas.

Mahathir juga sebelum ini merayu kepada pengundi di Kuala Kangsar supaya memberikan undi mereka kepada calon AMANAH, Dr Ahmad Termizi Ramli. - SUMBER

Hmmm... tak baligh atau nyayuk?
Share this article

16 Komen:

  1. Sebenarnya Hadi baca Isle tapi tak faham isle. Islam menyeluruh berpandukan AlQuran....bukan ditokok tambah ikut kesesuaian pegangan politik.

    Saya sampai sekarang berpegang pada kuasa Allah swt, soal pahala dan dosa, syurga dan neraka, kafir atau muslim adalah kuasa mutlak NYA.

    Sebagai manusia biasa, beragama islam dan melayu, saya lebih percaya pada ilmu islam yang dituntuti mahathir dan bidang perubatan yang beliau belajar daripada hadi. Hadi isle pada "pakaian" sedang tindakan beliau langsung tak mencerminkan cara seorang ilmuan, baik dari segi agama atau duniawi.

    Wallahuaklam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya setuju.
      Islam bukan pada pakaian tapi pada amalan dan perbuatan.
      Allah bagi akal fikiran untuk digunakan.
      Tapi Haji Hadi tak tahu guna akalnya.
      Dia guna NAFSUNYA.
      NAFSU nak berkuasa dan NAFSU nak menyeksa orang.

      Padam
    2. Sila tafsir surah al baqarah boleh ke? Kalau x boleh elok gi mampos lah ye

      Padam
    3. Sdra tanpanama 3.03 ptg,

      Ingat hanya anda seorang sahaja yang baca dan boleh tafsir surah al baqarah? Ramai yang hafaz, baca dan fahami maksudnya viz tafsiran. Tapi kami tak suruh orang lain pergi mampos kerana Allah maha mengetahui. Dari segi bahasa saya tahu peribadi anda

      Wallahuaklam

      Padam
    4. Bila kita sebut soal Islam, perlembagaan kita adalah al-Quran dan as-Sunnah. Betul, kita berpegang pada kuasa Allah swt, soal pahala dan dosa, syurga dan neraka, kafir atau muslim adalah kuasa mutlakNYA. Tapi dari mana kita pegang semua perkara tersebut kalau bukan al-Quran.Orang yang mengatakan Tok Guru Hj Hadi hanya pada pakaian merupakan satu pandangan yang dangkal kerana tidak merujuk kepada sumber primer iaitu ucapan atau perbuatan Tok Guru itu sendiri. Sebaliknya hanya sekadar bersumberkan sumber sekunder yang banyak terdapat keraguan di dalamnya. Ingatlah "Sesungguhnya fitnah itu lebih besar daripada membunuh". Tuduhan yg meliar menyatakan Tok Guru gilakan kuasa sedangkan bila ada peluang untuk berkuasa, prinsip diutamakan.

      Padam
  2. Isle maddey lebih sayang gereja dari masjid. Tak caya? Pi tanya marina!
    Tahun ni perhiasan xmas tree di London dah beli ke belum?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sdra tanpa nama,

      Anda pernah pergi ke bosnia?

      Lawat sebuah masjid di sana, hasil usaha serta ilmu mahathir. Orang islam di sana semua tahu sape itu mahathir.

      Saya selalu ke london, tak pernah orang islam di sana kata mahathir suka gereja oh perhaps you alone.

      Di timur tengah mahathir terkenal dengan islam yang dianutinya sehingga banyak negara islam ingin mencontohi falsafahnya.

      Hadi orang ke 2 selepas qardawi? Tak ramai iktiraf qadawi mungjin mereka sepemikiran dengannya. No wonder muslims never make advancement

      Padam
  3. Islam seseorang itu bukan hanya diukur dari sumbangan berupa material dan ilmu berpolitik sahaja. Keimanaan dan aqidah yang hanya Allah Azza wa Jalla yang Maha Mengetahui. Jangan menghukum kerana ianya Hak Allah swt.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul,.....tapi jangan menghukum orang tak baca isle sehingga menyamakan orang tersebut belum baligh dsbnya.

      Dan juga jangan mengkafir sesama isle kerana itu hak mutlak Allah swt. Jangan cuba memperkecil sumbangan material atau ilmu orang lain kerana ganjarannya dari Allah jua.

      Jangan fikir semua orang yang tak beserban jahil ilmu dan orang beserban dah jubah lebih islam dari yang tidak berpakaian sedemikian. Allah yang maha mengetahui.

      Wallahuaklam

      Padam
    2. hadi mulut jahat dan berhati busuk.
      sahsiah tidak menunjukkan seorang muslim yg baik inikan pula mengaku ulamak.

      Padam
  4. {Can you then make the deaf to hear or guide the blind and him who is in clear error?(40) So if We take thee away, still We shall exact retribution from them,(41) Or We shall show thee that which We promise them— surely We are Possessors of power over them.(42) So hold firm to that which has been revealed to you; surely you are on the right path.(43) And surely it is a reminder for thee and thy people, and you will be questioned.(44)}Truthful Allah the Great [Al-Zukhruf] 43:40-44

    As for the True narration which the searchers for the Truth inquires about it w

    Read more: http://www.mahdi-alumma.com/showthread.php?27186-Fatwas-of-the-Imam-Nasser-Mohammad-Al-Yemeni-and-the-reply-to-question-of-the-Sunnis#ixzz4BXJrjsbz

    BalasPadam
  5. Penting dari Imam Mahdi kepada seluruh anshar di pelbagai negara, ikutilah hikmah kebijaksanaan Imam Mahdi dalam memberikan petunjuk kepada manusia, kerana demikian juga kalian sebelum ini, lalu kemudian Imam memberikan petunjuk kepada kalian, janganlah kalian terpedaya dengan kemuliaan, bahawa kalian ini para kekasih Tuhan Semesta Alam, hinggakan kalian membanggakan diri..


    بِسْم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على كافة الأنبياء والمرسلين وأوليائهم من آلهم الطيبين وجميع المؤمنين في الأولين وفي الآخرين وفي الملأ الأعلى إلى يوم الدين، أمّا بعد..

    Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani, sholawat dan salam ke atas seluruh nabi dan rasul beserta penolong-penolong mereka dari kalangan keluarga mereka yang baik, dan seluruh orang beriman di kalangan orang-orang terdahulu dan terkemudian, juga di alam malakut tertinggi hingga Hari Pembalasan, adapun sesudahnya..


    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أحبتي أنصار المهديّ المنتظَر في اليمن وفي مختلف الأقطار العربيّة والإسلاميّة والأجنبيّة، نأمركم بالأمر أن تكتفوا بالدعوة العالميّة عبر الإنترنت العالميّة في خضمِّ حروب الأحزاب وفتنة الإرهاب في مختلف الدول، وأعرضوا عن دعوة الجاهلين جهرةً إلى حين، ولا تنشروا البيانات في الشارع العام في دولكم ولا في المرافق الحكوميّة ولا حتى في المساجد في خضمِّ حروب الأحزاب وآفة الإرهاب والوضع الأمني العالميّ في البلاد.

    Salam sejahtera ke atas kalian beserta rahmat Allah dan keberkahan-Nya, wahai kekasihku para anshar Imam Mahdi di Yaman dan di pelbagai negara arab, negara Islam dan negara asing, kami perintahkan kalian agar mencukupkan diri dengan seruan dakwah antarabangsa melalui internet global di tengah-tengah peperangan partai-partai dan fitnah keganasan teroris di pelbagai negara.

    Berpalinglah kalian dari menyeru orang-orang yang tidak mengetahui secara terang-terangan buat sementara waktu, janganlah menyebarkan keterangan-keterangan di jalanan umum di negara kalian, tidak juga di fasilitas kerajaan meskipun pada masjid-masjid di tengah-tengah peperangan partai-partai dan wabak keganasan teroris, dan pada situasi keamanan yang menyeluruh di negara-negara.


    وقد استغل أعداء الإسلام من شياطين البشر من الذين يريدون أن يطفئوا نور الله فاستغلوا فتنة حروب الأحزاب المذهبيّة وما يفعله المسلمون ببعضهم بعضاً فقالوا للذين لا يعلمون من كفّار البشر: "ألا ترون ما يفعله المسلمون ببعضهم بعضاً؟ فهل ترون الإسلام دين الرحمة للعالمين؟ ألا ترونهم يقتلون بعضهم بعضاً، ويقطّعون رقاب بعضهم بعضاً، ويتفننون في قتل بعضهم بعضاً، ويحرقون بعضهم بعضاً، ويقتلون أسرى بعضهم بعضاً، ويدمّرون مساجد بعضهم بعضاً فتسيل سجادات المساجد بدماء بعضهم بعضاً برغم أنهم مسلمون يشهدون جميعاً أن لا إله الا الله وأنّ محمداً رسول الله ورغم ذلك ترون ما يفعلون ببعضهم بعضاً! فما بالكم لو يتمكّنوا في الأرض فماذا سوف يفعلون بالكافرين بدينهم من البشر؟".

    Musuh-musuh Islam dari syaitan-syaitan manusia yang mahu memadamkan cahaya Allah, mereka telah memulakan fitnah peperangan partai-partai dan golongan-golongan mazhab, merekalah yang mengoperasikan apa yang dilakukan oleh orang-orang Islam antara satu sama lain.

    Maka musuh-musuh itu mengatakan kepada orang-orang yang tidak mengetahui dari kalangan manusia kafir:

    Read more: http://www.mahdi-alumma.com/showthread.php?27185-Penting-dari-Imam-Mahdi-kepada-seluruh-anshar-di-pelbagai-negara-ikutilah-hikmah-Imam-Mahdi-dalam-memberikan-petunjuk-kepada-manusia#ixzz4BXMFPii6

    BalasPadam
  6. Beralihlah tiang gol dalan satu discourse yang mudah....:)

    BalasPadam
  7. Pada masa sekarang, pendirian Hadi jauh lebih baik dari Tun kerana telah meninggalkan tahaluf dengan DAP yg rasis dan anti Islam tu. Syabasy....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sdra 9.15,

      Andalah typical confused muslims...oh or shall i call this holier than thou attitude. Tun dan hadi macam batu dan kayu, bumi dan langit. Political strategy such as tahlul siyasi ke ape ke not an issue at all coz u only look at whats advantages to u at that particular moment....

      We are nation of multiracial multireligious, unlike saudi.

      Again nampak sangat kelemahan seorang muslim yang konon mengatakan mereka lebih muslim dari tun.

      Saya bukan pro tun namun u can see whether a leader can lead or otherwise

      Wallahuaklam

      Padam
  8. anda hanya dipermain oleh berok2 politik...

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top