Nuffnang

SAMAN : Apa Lagi Muhyiddin, Najib Dah Cabar Tu!!!


Ada berani ka Midin? Najib dah cabar tu... Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak telah menasihatkan bekas Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk memulakan saman terhadap Umno dan Barisan Nasional (BN) atas dakwaan bahawa beliau telah dihalang daripada berucap di Perhimpunan Agung Umno tahun lepas (AGM). 
Najib, dalam pembelaannya bagi tuntutan mahkamah oleh bekas Perdana Menteri Mahathir Mohamad, turut menafikan beliau memainkan peranan dalam mencegah Muhyiddin, yang juga Timbalan Presiden Umno, daripada bercakap di Mesyuarat Agung Tahunan. 

"Menghalang Muhyiddin daripada bercakap bukan tindakan oleh saya (defendan) dalam menjalankan tugas saya sebagai seorang pegawai awam yang didakwa atau fidusiari," katanya. 

"Ini perbuatan yang dikatakan, jika ada, yang dinafikan, menimbulkan jika pada semua dari suatu sebab tindakan oleh Muhyiddin terhadap Umno dan BN, bukan saya." 

Najib seterusnya menafikan bahawa beliau memainkan peranan dalam menyingkirkan Muhyiddin dan Shafie Apdal daripada Kabinet Persekutuan. 

"Penyingkiran itu dilakukan mengikut Perlembagaan Persekutuan di bawah Perkara 43 (5) dan ia adalah satu latihan prerogatif diraja," dakwanya.

Muhyiddin dilaporkan berkata tahun lalu bahawa dia dihalang daripada membuat ucapan penggulungan di Mesyuarat Agung Tahunan sebagai pemimpin nombor dua parti itu. Beliau juga telah dihalang daripada berucap pada mesyuarat yang dikendalikan oleh sayap Wanita, Pemuda dan Puteri Umno sempena Mesyuarat Agung Tahunan. 

Mahathir dan dua pengkritik vokal Najib, Khairuddin Abu Hassan dan Anina Saadudin, menyaman Najib awal tahun ini terhadap dakwaan penyalahgunaan kuasa dalam pejabat. Ketiga-tiga mereka juga mahu memaksa Najib untuk membayar mereka dan kerajaan sebanyak RM2.6 bilion dan RM42 juta. Jumlah wang yang mencerminkan "derma" politik RM2.6 bilion didakwa diterima oleh Najib dan RM42 juta oleh SRC International ke akaun peribadinya.

- SUMBER
Share this article

7 Komen:

  1. Bila Mahyiddin SAMAN nanti, jangan pulak mintak mahkamah
    menolak saman itu di atas alasan TAKDA KES macam
    saman Tun Det, Khairuddin dan Ainina. Mujur mahkamah
    tak ikut kehendak Najib, jadi kita tunggulah, apa akhirnya
    saman itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. nasihat buat din jaga kote tu jgn suka2 gi cocok pantat bini org.. apa bini sendiri dah tak sedap ke?

      Padam
  2. Selagi bertindak di bawah undang2, sesiapa pun berhak mempertahankan dirinya, lebih2 lagi jika sememangnya tiada kesalahan yg dilakukan. Yg nampak hodohnya ialah perangai orang yg memfitnah dan putar belit sebagai cara nak merebut jawatan dan mencari kemenangan dunia.

    BalasPadam
  3. Bila saman nanti, dijadikan alasan untuk buang Tan Sri Muhyiddin dari UMNO pula, macam Puan Anina, tak pasal-pasal diainaya oleh Najib hingga dibuang dari UMNO.

    Blogger ni pun satu bodoh, ingat Tan Sri Muhyiddin tak cerdik sangat ke nak kesan permainan kotor tapi bodoh Najib ini?

    Apa pun memang Tan Sri Muhyiddin dihalang dalam UMNO, malahan kuasa beliau selaku Timbalan Presiden UMNO kini telah dirampas oleh Zahid, itu bukan satu penyelewengan lagi ke?

    Sudah-sudahlah membohong, nak muntah tengok pembohongan dengan penuh kebodohan seperti ini.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  4. saman la...sembang lebih tak guna. redha sangat la tu......
    nangis..nangis..nangis

    BalasPadam
  5. buat muka poyo. nampak alim....hati menggelegak. panas....

    BalasPadam
  6. Woi! Abu Terbakar jika awak berani awaklah saman Najib. Jika telor simpan dalam botol ada baiknya tonggeng jubor kat abang Ann.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top