Nuffnang

HINA ISLAM : Jet Pejuang Mainan Propaganda Terbaru


ISU penghinaan terhadap Islam dilihat semakin menjadi-jadi. Bukan setakat menyalahkan agama suci ini atas segala keganasan yang berlaku di atas muka bumi malahan, golongan rasis berkenaan mempersendakan banyak perkara lain berkaitan Islam.

Terbaharu di What Com County, Washington, Amerika Syarikat seorang lelaki, Bjorn Thorpe terkejut apabila mendapati permainan jet pejuang yang dibelinya mengeluarkan satu bunyi pelik.

Hadiah itu dibelikan untuk anak buahnya sempena perayaan Krismas lalu.

Alat permainan ini tidak menghasilkan bunyi yang sepatutnya – Thorpe

Dia mendakwa membeli permainan tersebut  yang dibeli di laman terkenal Amazon.com mengeluarkan bunyi pelik yang kedengaran seperti bahasa Arab.

Permainan itu didakwa dibeli menerusi laman beli belah terkenal amazon.com

“Saya menghormati semua agama, perkara sebegini tidak sepatutnya berlaku kepada permainan kanak-kanak,” kataThorpe.

Presiden Persatuan Islam What Com County, Nadeem Israr berkata, bunyi tersebut merupakan talbiah  yang dibaca ketika menunaikan ibadah Haji. Justeru menggunakannya pada mainan adalah tidak patut.

Walau bagaimanapun, syarikat alat permainan tersebut, WolVol dikatakan tidak mahu bertanggung jawab dan menyalahkan pihak pengeluar. Pihak Amazon juga sehingga kini belum mengeluarkan sebarang kenyataan terhadap isu ini.

Thorpe berkata, dia berharap wangnya dikembalikan oleh Amazon supaya dia dapat menggantikan permainan lain untuk anak buahnya.

Semoga golongan anti Islam ini akan sedar akhirnya, sangkaan buruk mereka bahawa agama syumul ini mempunyai kaitan dengan keganasan adalah satu kesilapan besar. 

Sumber: The Seattle Times  
Share this article

1 Komen:

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top