Nuffnang

SABOTAJ NAJIB : Gadis Belon Mengaku Tidak Bersalah!!!


Bilqis Hijjas, gadis yang melepaskan belon berwarna kuning di sebuah pusat membeli belah pada 31 Ogos lalu, didakwa pada Rabu atas tuduhan berkelakuan menghina bagi membangkitkan kemarahan.

Bilqis, 36 tahun, yang dikenali sebagai "Gadis Belon" itu mengaku tidak bersalah selepas pertuduhan terhadapnya dibacakan di hadapan majistret Nur Azura Murah.

Bagi kesalahan itu, Bilqis didakwa mengikut Seksyen 14 Akta Kesalahan Kecil 1955 yang boleh dikenakan denda sehingga RM100 jika sabit kesalahan.

Peguam Michelle Yesudas memohon mahkamah menetapkan jaminan antara RM100 dan RM150 terhadap anak guamnya.

Majistret kemudian membenarkan Bilqis diikat jamin RM500 dengan seorang penjamin dan menetapkan 26 Oktober untuk sebutan semula kes.

Keluarga tertuduh membayar jaminan terbabit.

Bilqis didakwa berkelakuan dengan cara menghina yang bertujuan membangkitkan kemarahan di mana keamanan mungkin terganggu di pusat beli-belah, di aras 5, Pavillion, Jalan Bukit Bintang, pada pukul 3.15 petang, 31 Ogos lalu. - Astro Awani
Share this article

1 Komen:

  1. Didunia bolehlah x mengaku. Besuk di akhirat, mutut kena zip tapi tangan dan jari jemarinya serta lain2 anggota badannya yg akan bercakap. Waktu itu tiada lagi pembohongan melainkan kebenaran belaka.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top