Nuffnang

INI SUDAH LEBIH!!! Stesen TV Singapura Fitnah Kerajaan?


Stesen televisyen Singapura Channel NewsAsia (CNA) menyangkal dakwaan menteri bahawa programnya “A Fractured Nation” hanya berasaskan sumber pembangkang dan sebelah pihak.

Penerbit eksekutifnya Zainudin Afandi berkata CNA mewawancara penganjur BERSIH 4 Maria Chin Abdullah, yang bukan anggota pembangkang dan dipercayai boleh memaparkan berimbang dalam laporan itu.

“Program itu juga mewawancara penganjur perhimpunan baju merah, seorang ketua bahagian Umno Datuk Jamal Md Yunos. dan bekas ketua menteri Melaka Mohd Ali Rustam,” katanya lagi.

Manakala Salleh Said Keruak berkata laporan itu tidak mencerminkan situasi sebenar dan CNA seharusnya menyiarkan laporan seimbang dengan turut menemubual anggota dalam parti pemerintah.

Ketika menyangkal laporan itu, Salleh berkata media asing berazam untuk mencemarkan nama baik Malaysia dengan menyiarkan laporan bersandarkan kepada sumber meragukan.

Persoalan timbul, apakah wujud perjanjian sulit antara pembangkang dengan Kerajaan Singapura? Benarkah kononnya Malaysia bakal bergabung dengan Singapura apabila pakatan pembangkang menang dan gaya pemerintahan seperti China-Hongkong? Si kaya akan di tempatkan di Singapura dan hamba abdi kekal di Tanah Besar Malaysia?

Alasan yang diberikan stetsen TV Singapura itu tidak masuk akal. Apakah rakyat Malaysia bodoh untuk tidak mengenali siapa Ambiga dan Maria Chin Abdullah? Cukupkah dengan hanya bersandarkan mereka memimpin NGO Bersih yang tidak berdaftar sebagai kumpulan manusia yang neutral atau berada di tengah tengah?

Kenapa tiba-tiba bersungguh nampaknya stesen TV Singapura untuk menerjah Himpunan Rakyat Bersatu dan tidak pernah melabelkan Himpunan Bersih sebagai himpunan yang berselindung di sebalik pakatan pembangkang.

Halang sahaja penerbit atau siapa sahaja dari mana-mana stesen TV luar negara yang datang ke Malaysia semata-mata untuk kelirukan dan burukkan nama negara kita.

Anda tidak pelikkah sebelum rancangan itu ke udara, sebaran amat meluas dalam medium WhatsApp dan juga facebook!!

SUMBER
Share this article

1 Komen:

  1. Masih tak kenal ke niat jahat negara jiran Singapork??

    Orang Melayu Singapork adalah ethnic yang paling tertindas di negara itu tetapi telah di "brain-washed" untuk berterima kasih dan "bersyukor" kerana dapat tinggal di negara "maju" dan menjadi BALACHI kepada kaum2 cina, india, serani dan mat salleh di Singapork.

    Kerajaan Singapork pandai membodek kerajaan negeri Johor kerana Johor adalah pintu masuk ke Malaysia!! Malang sekali....kita tahu pendirian negeri Johor bila telah diampu kaw2 oleh PAP Singapork!

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top