Nuffnang

AMARAN!!! Sindiket Bayar Saman Secara Diskaun Di FB!!



KUALA LUMPUR: Polis tidak pernah melantik mana-mana agen yang kononnya boleh menyelesaikan saman trafik pada kadar diskaun.

Timbalan Ketua Polis Bandar DCP Datuk Low Hong Soon menasihati orang ramai supaya berpengaruh dengan iklan yang keluar di media sosial Jumaat lalu.

“Semak dengan polis dahulu, supaya tidak menjadi mangsa sindiket penipuan ini,” katanya kepada pemberita selepas menyaksikan penyerahan tugas antara Ketua Trafik bandar lama dan yang baru.

Datuk Low berkata bahawa polis akan menyiasat perkara itu supaya pesalah boleh dibawa ke muka pengadilan.

Sindiket ini menggunakan Facebook untuk mengiklankan bahawa saman trafik boleh diselesaikan melalui mereka dengan diskaun daripada 10% sehingga 50%.

Pada majlis itu, Ketua Polis Arau ACP Mohd Nadzri Hussain, 52, mengambil alih sebagai ketua trafik bandar daripada ACP Rusli Mohd Noor yang telah dilantik sebagai Ketua Polis Seberang Perai Tengah.

Sementara itu, Datuk Low berkata lebih daripada 200,000 saman trafik telah dikeluarkan di bandar ini dari Januari hingga Mei tahun ini.

Beliau juga berkata terdapat 227 kemalangan maut di dalam bandar tahun lepas, kebanyakannya melibatkan penunggang motosikal, dan 91 daripanya dicatatkan dalam tempoh lima bulan pertama tahun ini. – Bernama
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top