Nuffnang

WANG AMBULANS UST. AZIZAN KENA CURI






GEORGETOWN - Bekas Setiausaha Politik kepada bekas Menteri Besar Kedah, Muhammad Sanusi Md Nor kehilangan wang tunai RM3,000 termasuk sebuah telefon bimbit, Rabu lalu, ketika sibuk menguruskan Datuk Seri Azizan Abdul Razak yang mendapatkan rawatan di Hospital Pulau Pinang.

Muhammad Sanusi berkata, wang itu dikeluarkan bagi membuat pembayaran perkhidmatan ambulans untuk membawa Azizan ke klinik pakar di Bukit Minyak.

“Beg saya dicuri ketika bersolat Zohor di surau hospital, barangan lain yang hilang termasuk iPad, pendrive, charger, buku cek, dan barang peribadi. Namun bersyukur kerana ada pihak memulangkan kembali beg itu, kecuali wang dan telefon bimbit,” katanya.

Menurutnya, ketika selesai solat Zohor, beg itu disandarkan di tiang belakang saf kerana mahu menunaikan solat jamak dan qasar.

“Sebaik selesai solat, saya terkejut beg sudah tiada. Saya memaklumkan kepada rakan, Hafiz Nordin yang kebetulan ada di situ, dia cuba mendail nombor saya, tiada jawapan. Dia memanggil kawannya di syarikat telekomunikasi untuk menamatkan talian saya,” katanya yang turut mencari beg itu hingga ke dalam tong sampah.

Muhammad Sanusi berkata, kehilangan itu menyebabkan beliau tidak dapat mengemas kini status kesihatan Azizan sehingga keesokannya, menyebabkan mengambil keputusan ke pejabat Maxis untuk mengambil kad sim baru.

“Saya turut ulas kehilangan itu dalam Facebook dan tak sangka, doa saya dan rakan-rakan termakbul apabila beg itu dipulangkan oleh seorang wanita di Balai Polis Lebuh Keramat,” katanya.

Menurutnya, difahamkan, beg itu dicuri seorang pemuda penagih dadah, yang dipelihara ibu tirinya, namun Muhammad Sanusi tidak berhasrat membuat laporan polis kerana beg sudah dikembalikan.

- SINAR
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top